La Borsa
Més valors
Economia

Les vendes a les botigues vinculades a Comertia cauen un 31,1% al febrer, la pitjor davallada dels últims nou mesos

Creixen les vendes en-línia al febrer

L’associació apunta que gairebé dos de cada tres establiments intenten sol·licitar nous crèdits per la pandèmia

Els establiments vinculats a l’associació de botiguers Comertia van registrar una caiguda interanual de les vendes del 31,1% al febrer, la pitjor davallada des del mes de maig.

L’agrupació atribueix les xifres al tancament del comerç els dissabtes –el dia de més venda de la setmana- i al tancament de centres comercial i establiments de més de 400 metres quadrats, que aquest dilluns van poder reobrir després de dos mesos.

La venda de productes d’alimentació va ser l’única activitat que va aconseguir incrementar els seus nivells de facturació respecte al febrer de l’any passat, concretament un 10,4%. Pel que fa a la resta de sectors, els ingressos van continuar disminuint. Destaquen les caigudes a l’oci i la cultura (-63,4%) i a la restauració (-55,6%), seguides de la moda (-46,2%), l’alimentació no bàsica (-34,7%), els complements de la persona (-23,2%) i l’equipament de la llar (-10,2%).

Sense tenir en compte l’alimentació bàsica, el descens en la facturació va ser del 36%, segons ha informat Comertia en un comunicat publicat aquest dimecres.

Malgrat la forta davallada de les vendes, tots els sectors de Comertia van veure augmentar les seves vendes en-línia al febrer. De mitjana, els ingressos procedents d’aquest canal van créixer un 84,4% de mitjana, sent l’alimentació (+118,9%) i els complements personals (+154,7%) els dos segments amb un major increment de demanda.

Segons l’entitat, arran dels efectes de la pandèmia gairebé dues de cada tres empreses (62%) intenten ampliar línies de crèdit o terminis de pagament.

Pel que fa a l’ocupació, un 58% de les empreses van mantenir la plantilla al febrer, un 14% la va incrementar i un 28% va reduir-la. De cara al març, les previsions són semblants a les dades de l’últim mes. És per això que el sector insisteix que s’aprovin ajudes directes per compensar els tancaments d’activitats i així “evitar la destrucció d’ocupació o el tancament definitiu d’empreses”.

Els empresaris de Comertia pronostiquen un increment de les vendes del 4,5% al març, principalment per un increment en el nombre de vacunacions i en la millora dels indicadors, així com la progressiva obertura d’establiments comercials. Cal recordar que va ser al març de l’any passat quan es va declarar l’estat d’alarma i es va decretar el tancament de tots els comerços no essencials a partir del 14 de març.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’aportació del turisme al PIB de l’Estat aquest 2021 serà la meitat respecte del 2019, segons la CEOE

Madrid

PIMEC i Foment celebren les noves mesures de mobilitat

Barcelona

Un nou carregador ràpid de Circontrol

barcelona

Calviño insta Caixabank a “buscar totes les alternatives possibles que minimitzin l’impacte negatiu” de l’ERO

Madrid

Mercadona guanya un 17% més: 727 milions el 2020

barcelona / PATERNA

CaixaBank fa un ERO que afectarà 8.300 empleats

Barcelona

Reig Jofre obre la seva primera filial a Polònia

barcelona

El comitè d’empresa de Nissan es reuneix amb el Govern per exigir-li “més implicació”

barcelona

La meitat d’aturats a Catalunya fa més de 12 mesos que busquen feina i no en troben

barcelona