La Borsa
Més valors
Economia

Les vendes a les botigues vinculades a Comertia cauen un 31,1% al febrer, la pitjor davallada dels últims nou mesos

Creixen les vendes en-línia al febrer

L’associació apunta que gairebé dos de cada tres establiments intenten sol·licitar nous crèdits per la pandèmia

Els establiments vinculats a l’associació de botiguers Comertia van registrar una caiguda interanual de les vendes del 31,1% al febrer, la pitjor davallada des del mes de maig.

L’agrupació atribueix les xifres al tancament del comerç els dissabtes –el dia de més venda de la setmana- i al tancament de centres comercial i establiments de més de 400 metres quadrats, que aquest dilluns van poder reobrir després de dos mesos.

La venda de productes d’alimentació va ser l’única activitat que va aconseguir incrementar els seus nivells de facturació respecte al febrer de l’any passat, concretament un 10,4%. Pel que fa a la resta de sectors, els ingressos van continuar disminuint. Destaquen les caigudes a l’oci i la cultura (-63,4%) i a la restauració (-55,6%), seguides de la moda (-46,2%), l’alimentació no bàsica (-34,7%), els complements de la persona (-23,2%) i l’equipament de la llar (-10,2%).

Sense tenir en compte l’alimentació bàsica, el descens en la facturació va ser del 36%, segons ha informat Comertia en un comunicat publicat aquest dimecres.

Malgrat la forta davallada de les vendes, tots els sectors de Comertia van veure augmentar les seves vendes en-línia al febrer. De mitjana, els ingressos procedents d’aquest canal van créixer un 84,4% de mitjana, sent l’alimentació (+118,9%) i els complements personals (+154,7%) els dos segments amb un major increment de demanda.

Segons l’entitat, arran dels efectes de la pandèmia gairebé dues de cada tres empreses (62%) intenten ampliar línies de crèdit o terminis de pagament.

Pel que fa a l’ocupació, un 58% de les empreses van mantenir la plantilla al febrer, un 14% la va incrementar i un 28% va reduir-la. De cara al març, les previsions són semblants a les dades de l’últim mes. És per això que el sector insisteix que s’aprovin ajudes directes per compensar els tancaments d’activitats i així “evitar la destrucció d’ocupació o el tancament definitiu d’empreses”.

Els empresaris de Comertia pronostiquen un increment de les vendes del 4,5% al març, principalment per un increment en el nombre de vacunacions i en la millora dels indicadors, així com la progressiva obertura d’establiments comercials. Cal recordar que va ser al març de l’any passat quan es va declarar l’estat d’alarma i es va decretar el tancament de tots els comerços no essencials a partir del 14 de març.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Hoffman explica l’aposta pel MWC i Barcelona

Barcelona

L’oli d’oliva, amb segell d’autenticació

Barcelona

Tecnologia dirigida a l’empresa

Barcelona

Els àpats sorpresa arriben als restaurants i al domicili

Barcelona
SANTIAGO NIÑO BECERRA

Reflexions

Catedràtic d’estructura econòmica. IQS School of Management

El coneixement és el millor pla de contingència

Catedràtic de la Universitat Pompeu Fabra. Degà del Col·legi d’Economistes de Catalunya

La fàbrica d’Europa i la ‘next generation’

Emprenedora

L’assessorament financer en la recuperació postCovid

ECONOMISTA I DIRECTOR DE L’INSTITUT D’ESTUDIS FINANCERS

La universitat, clau en el sistema de recerca català

catedràtic emèrit de bioquímica i biologia molecular. universitat de barcelona