Economia

En projecte

El mig milió de cotxes anuals de la Seat

El comitè d’empresa de la casa automobilística demana inversió per poder fabricar models de cotxe elèctric des de Martorell

Al pla Future Fast Forward hi participen també empreses d’altres sectors, de serveis i proveïdors

Els plans de la companyia Seat passen per fabricar fins a mig milió de cotxes elèctrics a l’any a Martorell, segons el projecte Future Fast Forward (F3), presentat per la companyia oficialment aquest mes de març. Seat vol liderar el mercat de vehicles elèctrics, segons va explicar el president de la companyia, Wayne Griffiths, que va explicar que el primer model elèctric urbà sortirà ja al mercat l’any 2025. El president de Fecavem, Jaume Roura, reconeixia que la companyia està totalment preparada per liderar aquest mercat però recordava que els canvis no es poden fer improvisats: “Requereixen planificació i uns temps llargs”, explicava.

Qui afegia més pressió és el president del comitè d’empresa de Seat, Matías Carnero, que assumia en una entrevista a l’agència Efe que la marca “té els dies comptats sense el cotxe elèctric”, i instava les administracions i la direcció de l’empresa a treballar perquè “no passi el mateix que a Nissan”.

“Seat no pot sobreviure només amb cotxes de combustió perquè el grup Volkswagen prendrà decisions que miraran cap a l’electrificació i no a la combustió. Seat sí o sí ha de tenir cotxe elèctric i estic convençut que en tindrà”, assegurava.

La planificació i la inversió es perfilen, doncs, clau. Carnero reivindicava la importància del consorci públic privat impulsat pel govern i integrat per Volkswagen-Seat, Iberdrola i CaixaBank, entre d’altres, per construir una planta de bateries per a vehicles elèctrics, perquè “és el pas que hem de fer perquè Seat sigui la locomotora de l’electrificació a la península Ibèrica”.

Amb el cotxe anunciat per Griffiths, la planta de fabricació de la qual encara no es coneix, Seat vol entrar en un segment de preus d’entre 20.000 i 25.000 euros i arribar així a un client amb ingressos mitjans, “essencial per fer accessible l’electromobilitat a la població de forma massiva i assolir els objectius del Green Deal”, el Pacte Verd Europeu promogut per la Comissió Europea que pretén que Europa sigui climàticament neutral el 2050. Empreses com Aeorum, Antolín, Asti Mobile Robotics, Delta Vigo, Ficosa, Fisas Navarro, Gestamp o Lithium Iberia també donen suport al projecte F3.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva

Continua la Vaga a la multinacional DXC Technology

girona