Barcelona va atreure l’any passat 100 milions d’euros en inversió estrangera
Van generar 885 llocs de treball, el doble que el 2020
Promoció de Ciutat i el servei d’aterratge de negocis de Barcelona Activa van gestionar 130 projectes
L’Ajuntament de Barcelona va atreure l’any passat inversions estrangeres per valor de 100 milions d’euros, cinc cops més que el 2020, que van generar 885 llocs de treball, més del doble que l’any anterior. A través de la direcció de Promoció de Ciutat i del Servei de Business Landing de Barcelona Activa, es van gestionar 130 projectes, dels quals 13 van arribar a bon port: onze de nous i dues reinversions en projectes que ja estaven en marxa a la ciutat.
Entre els projectes més destacats, hi ha el hub digital global de PepsiCo, l’obertura d’un customer hub de Costa Cruceros per a la seva estratègia internacional d’atracció i fidelització de clients, i la creació d’un centre de desenvolupament de producte i enginyeria de Veriff.
En el cas de PepsiCo, es crearan 400 llocs de treball en els pròxims dos anys i a Costa Cruceros ja se n’han creat 100 aquest passat 2021. Finalment, Veriff generarà 50 llocs de treball nous.
Dels 13 projectes aterrats de nova implantació a la ciutat, el 54% provenen de fora de la Unió Europea. Pel que fa a l’origen, la inversió es reparteix entre 10 països. Hi destaquen els Estats Units, el Regne Unit i Itàlia, amb dos projectes cadascun; la resta d’iniciatives atretes provenen d’Argentina, Bèlgica, Estònia, França, Països Baixos, Suïssa i la Xina.
Entre els nous projectes destaquen les empreses provinents del sector tecnològic i de les comunicacions, amb un 54% del total, especialitzades sobretot en transformació digital corporativa, desenvolupament de programari i verificació identitat digital. A continuació hi ha els de producció creativa i cultural, que han implicat dos projectes. Amb un projecte cadascun hi ha els sectors de la indústria, serveis a les empreses, logística i serveis a les persones.
De cara al 2022, es treballa amb una cartera de 62 projectes, dels quals el 65% provenen de fora de la UE, amb l’Argentina, amb un 15%, i el Regne Unit, amb un 13%, com a principals mercats emissors. Per sectors de la cartera viva hi ha una gran presència de projectes d’inversió relacionats amb les tecnologies de la informació i la comunicació (29%) i els serveis a les empreses (16%), i a continuació una distribució molt més homogènia de sectors, entre els quals destaca l’entrada de nous projectes relacionats amb la manufactura i la logística.