Optimisme dels comerços en l’inici de les rebaixes
Els bons resultats de la campanya de Nadal fan preveure uns nivells de vendes comparables amb els d’abans de la covid
La impressió inicial dels comerciants gironins sobre les rebaixes d’hivern, que ahir van començar de manera oficial, és d’optimisme, basant-se en una llei no escrita segons la qual, normalment, quan la campanya de Nadal és bona –com ha estat el cas d’aquest any– les vendes en les rebaixes que venen a continuació també ho són. A l’associació Girona Centre Eix Comercial ahir encara no tenien dades objectives del primer dia de rebaixes, però la seva vicepresidenta, Mercè Ramírez de Cartagena, exposava aquell argument i hi afegia l’avantatge que suposa el fet que comencin en un pont i no pas un dilluns. De totes maneres, Ramírez de Cartagena va matisar que, si bé la impressió és d’optimisme, generalitzar és de mal fer per la varietat de sectors que inclou l’associació.
Espai Gironès
A l’Espai Gironès també es respirava optimisme, en aquest cas perquè l’afluència de clients en les primeres hores havia estat notable. El seu gerent, Pau Jordà, confia arribar a unes vendes comparables amb les de les dues rebaixes d’hivern anteriors a la pandèmia, “que van ser molt bones”.
Les rebaixes en aquest centre comercial oscil·len entre un 50% i un 70%, ofertes sobretot per les botigues de roba, calçat i llar. Els descomptes a l’Espai Gironès, que duraran fins a finals de febrer, han estat precedits d’una campanya de Nadal que “ha anat molt bé”, segons Jordà, una circumstància que no impedeix que encara hi hagi força gènere.