Economia

12 milions per a l’impuls del turisme enogastronòmic

La Generalitat vol convertir la gastronomia i el vi en un dels eixos centrals de l’estratègia turística de Catalunya

El conseller Torrent vol que Catalunya en sigui el referent europeu d’aquí a tres anys

L’objectiu és que Catalunya esdevingui el referent del turisme enogastronòmic a Europa i, per fer-ho amb la màxima celeritat, la Generalitat preveu invertir 12 milions d’euros, vuit dels quals provenen dels fons europeus Next Generation. Es tracta de garantir un suport econòmic mai vist fins ara per a un sector que el govern català considera clau per aconseguir la tan desitjada desestacionalització del turisme.

El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, i la directora general de Turisme de la Generalitat, Marta Domènech, ho van explicar ahir durant la presentació del pla estratègic 2022-27 inclòs en el Pla Nacional de Turisme Gastronòmic, a les instal·lacions de Juvé i Camps, davant d’un centener de representants de diferents territoris vitivinícoles catalans.

Les principals accions del pla es concentraran els tres primers anys i intentaran donar resposta a sis eixos clau: infraestructures i equipaments, transició digital, atractivitat i competitivitat, identitat i cultura enogastronòmica, màrqueting tàctic de producte, i xarxa de destinacions i empreses.

El pla estratègic s’ha de compartir amb el sector privat, tal com va explicar el conseller Torrent. Per això, l’Agència Catalana de Turisme treballa en la creació d’estructures de treball en xarxa per generar estratègies de cada territori coherents amb un relat compartit i una idea de país. Tant ell com la directora general coincideixen que Catalunya té el potencial per ser un referent mundial en el sector turístic de la gastronomia i el vi i remarquen el fet que aquest turisme trenca l’estacionalització i gasta 3,5 vegades més que el turisme de sol i platja.

Segons ells, el desenvolupament d’aquest pla ha de permetre estirar el sector primari (a través dels productes de proximitat) i incorporar estratègies de millora del paisatge i descongestionar l’àrea de Barcelona, repartint els turistes per tot el territori i durant tot l’any.

LA XIFRA

12
milions.
És el que la Generalitat invertirà per impulsar el sector enogastronòmic i trencar l’estacionalització turística.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

OPA hostil del BBVA al Sabadell amb acomiadaments

madrid
economia

Rebuig frontal a una OPA que es cola en la campanya

barcelona
Consolidar un monopoli?
l’anàlisi

Consolidar un monopoli?

Alemanya

Protesten contra l’ampliació d’una fàbrica de Tesla

Barcelona

Un centenar de professionals, en la VI Jornada d’Auditoria i Comptabilitat

girona
economia

Arxivada la segona causa contra Shakira per frau fiscal

barcelona
ECONOMIA

Els tractors tallen el centre Tarragona per reclamar una millor gestió de l’aigua

Tarragona
Economia

El BBVA promet reforçar el compromís amb Catalunya en l’opa hostil al Sabadell

madrid
economia

Comença la campanya de l’albercoc al Baix Segre

Seròs