Economia

Economia

La logística no té aturador

Des del 2015 que la construcció logística a Catalunya augmenta a una mitjana de mig milió de m² anuals nous dedicats a aquest sector

Les creixents necessitats comercials fan que el sector guanyi en importància

Ni la pandèmia, ni la inflació, ni la possible recessió que pronostiquen alguns economistes han frenat, aquest any, l’augment constant de la construcció logística a Catalunya. De fet, fa set anys –des del 2015– que el terreny dedicat a aquest sector no para de créixer a una mitjana de 500.000 m² nous cada any. Les previsions de CBRE, una consultora especialitzada en serveis immobiliaris, estima que el 2022 pot acabar amb una contractació de 800.000 m², una xifra que reforça Catalunya –i més concretament la marca Barcelona– com un dels principals centres logístics de l’Estat espanyol.

Aquest sector està guanyat importància els darrers anys i respon a la necessitat de crear espais per coordinar, gestionar i transportar bens materials des del productor fins al consumidor. L’augment de la compra a grans plataformes, com ara Amazon, obliga aquestes empreses a disposar d’espais on gestionar l’emmagatzematge, l’inventari i el transport. Un altre exemple és el de l’empresa gironina Kave Home, especialitzada en mobles de disseny, que va comprar un terreny a Tordera (Maresme) per construir-hi un centre logístic de 90.000 m². La marca s’ha aconseguit fer un lloc en el mercat mundial dels mobles i aquest és el següent pas per seguir creixent.

La construcció es farà en dues fases: en la primera etapa, s’invertiran 45 milions d’euros i es construiran els primers 50.000 m² i es preveu que finalitzi a principi del 2023; en la segona fase, es faran els 40.000 m² restants, amb un cost de 25 milions d’euros.

Aquesta compra de Kave Home ha estat la més important de l’any, juntament amb el lloguer de 27.500 m² per Seur a Castellbisbal i el de Naeko de 40.400 m² a la Bisbal del Penedès. De fet, Catalunya és un dels motors del sector, amb una inversió de 220 milions d’euros el primer trimestre de l’any. Aquests diners van suposar un descens de l’1,3% respecte al mateix període del 2021, però és la segona millor dada dels últims deu anys.

Falta sòl industrial a Catalunya

Un dels problemes amb què es pot trobar la construcció logística és la falta de terreny, fet que ja està produint un increment del preu del lloguer per metre quadrat. Aquest inconvenient –important sobretot a la primera corona de Barcelona– s’està solucionant amb les edificacions multinivell, és a dir, s’estan guanyant metres quadrats en altura. Un dels terrenys amb més interès actualment és la nau que ocupava Nissan a la Zona Franca.

L’augment del comerç electrònic també ha provocat la transformació d’espais industrials en naus logístiques. Segons les previsions de CBRE, aquest any, les operacions relacionades amb el comerç electrònic continuaran tenint un pes important en el mercat, proper al 30%, en línia amb els resultats del 2021.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Ofegats pels interessos de la hipoteca

barcelona

Administracions i sindicats s’uneixen per salvar Nylstar

blanes
economia

Foment engega una ofensiva per rebaixar la pressió fiscal

L’empresa gironina podrà formar 6.000 treballadors sense costos

girona
economia

El vi de l’Estat, a les cartes dels restaurants del món

Barcelona

Foment veu “confiscatori” l’impost a les grans fortunes

Barcelona

Wallbox planteja acomiadar 136 treballadors a Catalunya en el procés per reduir un 15% la massa salarial

Barcelona

La Generalitat capta un nou rècord d’inversió estrangera

barcelona

Demanen que la Generalitat sigui accionista de Nylstar

blanes