Economia

SALUT

Denuncien les “males condicions” de la Residència Bellamar de Platja d’Aro

El sindicat parla també de “tracte vexatori” i de “situacions molt greus” i explica que s’han interposat denúncies a Inspecció de Treball, als Mossos ique Drets Socials està preparant un informe

CCOO denuncia les condicions en què viuen les treballadores i residents de la Residència per a gent gran Bellamar de Platja d’Aro. Des del sindicat es fa públic “les males condicions laborals i, fins i tot d’assetjament que pateixen les persones treballadores d’aquest centre residencial de Platja d’Aro”.

“La precarietat de la situació en el centre queda definida per diferents elements com, la manca de personal donat el nombre de residents, el tracte vexatori al personal fins a arribar a l’assetjament laboral, la no disposició d’un calendari laboral i la no desconnexió digital del treball que et permeti compaginar la vida laboral i familiar.”, manifesten des del sindicat.

Des del sindicat han interposat diverses denúncies a Inspecció de Treball i als Mossos i, a més, Drets Socials està acabant de redactar un informe. Les treballadores asseguren la falta de manteniment i de personal i el tracte des de la direcció és “vexatori” que reben repercuteix de manera “molt greu” en els residents.

Des de CCOO s’ha convocat per demà al matí (11h00) una manifestació per denunciar “la situació intolerable de residents i treballadores de la residència de la gent gran Bellamar”.

En una roda de premsa a la seu de CCOO de Girona Marisol Lora, la treballadora acomiadada, ha relatat que els problemes van començar quan al 2020 hi va haver un canvi en la propietat de la residència. Un fons rus en va agafar la gestió i des d'aleshores han passat tres directores. Ha estat amb l'última que el problema s'ha agreujat fins al punt de denunciar-ho en diversos estaments. Lora assenyala que va fer dues reunions amb els propietaris, en una d'elles amb la directora present, però les coses "van anar a pitjor, en comptes de millorar". 

 Lora, acompanyada per Angie Neira, que encara treballa al centre ha relatat que ja no hi ha torn de reforç i això "complica de manera greu" poder atendre els ancians. A més, asseguren que el tracte que reben per part de la directora és "vexatori" i que no els permet ni desconnectar. "Si a les 10 de la nit no li agafes el telèfon l'endemà tindràs problemes amb ella", assenyalen. La falta de personal encara es fa més evident, diuen, quan el cuiner que tenen està de festa. Tant Lora com Neira denuncien que les responsables de fer el dinar són les auxiliars, que són també les encarregades de cuidar dels avis. A més, les hores del doctor s'han reduït de 7,5 a 4,5 i asseguren que la directora no permet avisar els familiars quan un resident cau a terra. 

 Familiars decebuts

 A la roda de premsa també hi han assistit dos familiars de persones que havien passat per la residència Bellamar de Platja d'Aro. La Roser Nieto explica que va acabar traient la seva mare del centre després de veure "com vivia". "Ella em deia que no estava bé i jo només pensava que el cap li fallava", lamenta. Nieto relata que la gota que va fer vessar el got va ser quan la seva mare es va passar una setmana sense llum a l'habitació. "Ella és diabètica, necessita cures a la nit i que estiguin pendent d'ella", remarca. En aquest sentit, la filla de la usuària ressalta que quan va anar a preguntar pel problema amb la llum la directora li va dir que "era un problema tècnic". A tot això, Nieto diu que va saber que la seva mare havia caigut tres vegades i que no se li havia comunicat. D'altra banda, l'Òscar Gallego, fill de Saturnino Gallego veu "molt estrany" el que va passar amb el seu pare, que va morir després de caure tres vegades del llit, quan "mai abans li havia passat enlloc". A més, Gallego diu que li va demanar expressament la contenció a la directora quan el seu pare estigués al llit i que no entén com podria caure. 

 La direcció es defensa 

 Des de la direcció del centre asseguren a l'Acn que el problema és una "venjança personal" de la treballadora acomiadada i que respon a un "error molt greu" que va tenir i que va propiciar fer-la fora. La responsable de la residència reconeix alguns errors però deixa clar que s'han corregit i lamenta la "croada" que hi ha contra ella. En relació als quadrants i les trucades fora de l'horari laboral, des de la direcció argumenten que s'ha fet puntualment quan han tingut un contratemps. Un argument que també esgrimeix la directora per justificar que "de vegades" s'havia quedat a la residència a dormir quan havia de reforçar el torn de nit, però que "en cap cas" ha viscut en despatxos o altres dependències de la residència com asseguren les denunciants. A més, també desmenteix la falta de personal i assegura que si no hi ha reforç és perquè compleixen amb la ràtio que els marca la llei. Finalment, també deixa clar que presentarà denúncia contra l'extreballadora per assetjament. 



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El BBVA guanya 2.200 milions d’euros el primer trimestre de 2024

barcelona

Els economistes insten a assolir grans consensos per reactivar el país

Barcelona

Falta talent i sobra paperassa

Barcelona

Un nou marc per a l’ocupació

Barcelona

CCOO convoca diverses jornades de vaga a Llansà

girona
Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar