Economia

JORDI VILARRASA

RAMADER I ELABORADOR DE CARN DE PORCÍ DE BEGUDÀ

“He nascut a pagès i la feina l’he après dels meus avis i dels pares”

“Vaig tenir clar que m’havia de formar, produir el producte i fer-lo arribar al consumidor”

Jordi Vilarrasa és un pagès de Begudà (Sant Joan les Fonts) que fa 30 anys que es dedica a criar, manufacturar i vendre els productes dels seus porcs. Està acostumat a innovar sobre la base de la qualitat que li van ensenyar avis i pares.

Tota una vida a pagès?
He nascut a pagès i la feina que exerceixo ja la feien els meus avis i els meus pares, i ara ens hi dediquem tota la família.
Vostè se la va jugar. Va apostar per un sector difícil.
Vaig decidir estudiar formació professional agrària a l’institut La Garrotxa perquè tenia clar que m’havia de formar, i vaig veure que, per tirar endavant, havia de produir-me el producte i fer-lo arribar al consumidor directament. Jo era i soc d’una casa de pagès petita de Begudà, com moltes de les que hi havia a la Garrotxa, i vaig especialitzar-me en uns productes i a controlar tot el procés. [Ara té catorze persones treballant i mata 22 porcs a la setmana. Els productes els ven a la plaça del mercat d’Olot].
Quin és el secret del seu èxit?
Sempre dic que mai no hem de perdre el que tenim dels embotits de casa, hem de guardar el producte que ens han ensenyat els nostres avis i pares i, a la vegada, innovar d’acord amb els gustos de les noves generacions. El secret, doncs, és innovar amb la qualitat d’abans. Fem la botifarra negra, el bull i les coses de sempre, però a mes a més fem hamburgueses i botifarres de diferents tipus amb altres productes com ara els bolets de temporada o la poma de Girona o piruletes de carn picada i parmesà, per posar només alguns exemples.
Pomes de Girona?
Sí, prioritzem al màxim els productes de quilòmetre zero i també la farinada per alimentar els porcs, que és de la Cooperativa del Camp d’Olot. Aquesta proximitat i també la que hi ha entre casa i el punt de venda que tenim a la plaça del Mercat d’Olot dona un valor afegit a un producte fet a casa.
El seu laboratori d’I+D és, doncs, a la plaça del Mercat?
Sí, perquè al final el màxim laboratori és el client, i els tinc molt macos. El client valora que fem una producció d’acord amb la capacitat del nostre obrador, cosa que ens permet mantenir la qualitat.
Té continuïtat familiar el seu negoci?
Sembla que sí. Fa trenta anys que ens hi dediquem tota la família, i sembla que té continuïtat. Jo he hagut d’innovar i la generació que continuarà ho haurà de fer intentant estar al dia formant-se i atenent les demandes de la societat de cada moment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El Govern va fer retirar 1.339 anuncis d’allotjaments turístics il·legals durant el 2023

barcelona
TURISME

Els càmpings de Lleida preveuen una bona temporada sense restriccions per sequera

LLEIDA
Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA