Economia

Claus per a un entorn familiar cibersegur

En el seu compromís amb la seguretat, CaixaBank ha organitzat una jornada per a clients, empleats i els seus familiars per promoure la ciberseguretat i prevenir el frau amb continguts adaptats a totes les edats

La ciberseguretat s’ha convertit en un factor clau en la conscienciació i prevenció de ciberatacs en l’entorn digital, que afecta tots els segments de la població. Amb l’ús creixent de les eines digitals, ha augmentat l’exposició a amenaces i enganys.

És essencial abordar la ciberseguretat amb precaució. El frau és un fenomen tan antic com la societat, però els mètodes delictius evolucionen per adaptar-se a les noves tecnologies. Cal estar alerta i utilitzar el sentit comú, ja que els ciberdelinqüents són experts en l’anàlisi i la manipulació de les víctimes. Davant d’aquesta realitat és crucial enfortir les nostres defenses no només tecnològiques, sinó també psicològiques, per protegir-nos eficaçment dels ciberdelinqüents.

La SuperFamília Segura

Per promoure la ciberseguretat entre els clients i empleats, CaixaBank ha organitzat l’esdeveniment La SuperFamília Segura, una jornada celebrada al CosmoCaixa de Barcelona. Amb una assistència de més de 1.000 persones, entre clients, empleats i les seves famílies, l’entitat ha ofert una oportunitat única per aprendre sobre ciberseguretat en un entorn educatiu i lúdic.

L’esdeveniment ha inclòs diverses xerrades i tallers adaptats a diferents franges d’edat, amb l’objectiu de conscienciar tots els membres de la família sobre les millors pràctiques en ciberseguretat. Amb conferències com Fraus i estafes: que no t’enganyin per a adults i sèniors, impartida per Jordi Sánchez, gerent de Seguretat Operativa i Frau a CaixaBank, aquest esdeveniment ha servit per donar a conèixer algunes de les amenaces actuals i com protegir-se’n.

També s’hi han fet activitats interactives com cibermàgia en directe, o una gimcana familiar, on els assistents han pogut descobrir, de forma lúdica, alguns hàbits de seguretat per incorporar en el seu dia a dia. Es tracta de sessions de conscienciació enfocats en l’enginyeria social i com identificar i prevenir intents de frau per enfortir la seguretat en l’àmbit familiar.

Un compromís de CaixaBank

Amb l’objectiu de millorar la cultura de la ciberseguretat entre els clients i empleats, CaixaBank promou l’ús de bones pràctiques mitjançant la formació i la conscienciació, i els ajuda a aprendre a detectar i prevenir estafes en l’entorn digital. D’aquesta manera, CaixaBank mitiga l’impacte de la ciberdelinqüència mitjançant eines educatives i de prevenció.

La cultura de ciberseguretat s’ha convertit, en els últims anys, en un factor molt important per a la prevenció de ciberatacs en l’entorn digital que afecten tots els segments de la població. Mantenir-se alerta i informar davant la més mínima sospita, evitar les presses i aplicar el sentit comú són alguns dels consells per intentar no caure en les estafes cada vegada més sofisticades dels ciberdelinqüents.

Aquest tipus d’esdeveniments són una oportunitat per traslladar els coneixements de ciberseguretat a l’entorn familiar de clients i empleats. Per a CaixaBank, és important millorar la conscienciació sobre les eines i hàbits de ciberseguretat de tota la societat per poder fer front als enganys dels ciberdelinqüents i garantir un accés més segur als entorns digitals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

Tarragona crearà miradors turístics digitals a la ciutat

Tarragona
Economia

Foment eleva fins a 42.500 milions el dèficit d’inversió en infraestructures

barcelona
Estat espanyol

Talgo rep una oferta de fusió de la txeca Skoda Transportation

Barcelona
ECONOMIA

Solsona i Cardona impulsen el relleu generacional en comerços

Solsona
ECONOMIA

Preacord d’ERO a Vodafone, que es sotmetrà a votació de la plantilla

Barcelona
ECONOMIA

Barcelona ha executat el 47% dels 276 milions que gestiona dels Next Generation

Barcelona

El cost de la vida creix un 0,6% el juny a la demarcació

girona
ECONOMIA

Inici de la campanya de la pera a Ponent, amb una previsió de 15.000 tones

Els Alamús
economia

Els congressistes gaudiran de promocions i descomptes al comerç local

girona