Economia

ECONOMIA

El Maresme fomenta la col·laboració i la cogestió del sector turístic

Crea Maresme Go!, amb grups de treball multidisciplinars per idear accions concretes

Se centra en crear nous productes, en millorar la reputació de la marca i en potenciar la gastronomia

Nova acció del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme per multiplicar les actuacions del sector en el territori. Ha presentat un projecte pioner centrat en fomentar la participació, la cogestió i la cogovernança. S’anomena Maresme Go! i s’estructura en diferents grups de treball multidisciplinars centrats en “resoldre i implementar actuacions concretes en diferents àmbits tot donant continuïtat al Pla Estratègic de desenvolupament turístic que es va presentar ara fa tres anys”.

Els primers tres grups que es posaran en funcionament, d’entre 5 i 9 persones cadascun, treballaran de forma independent i paral·lela. El primer ha rebut l’encàrrec de crear experiències i productes turístics que fomentin la desestacionalització de l’oferta, pensant en propostes específiques per l’actual temporada baixa. El segon treballarà per millorar la reputació online dels serveis i establiments turístics del Maresme, que actualment reben un notable, però que volen assolir l’excel·lència i aconseguir que els mateixos turistes siguin prescriptors de la comarca. El tercer s’encarregarà de redefinir les jornades gastronòmiques del Maresme perquè siguin més atractives per als restauradors i impulsant la implicació del territori.

La intenció d’aquesta iniciativa és que “puguin aconseguir objectius mútuament beneficiosos en un curt termini de temps i en base a un conjunt de directrius, reunions i plantilles d’ajuda concretes”. En concret, que treballin en equip, en benefici dels seus establiments i l’ecosistema turístic local, d’una forma guiada però alhora amb la llibertat de desenvolupar les seves capacitats, decisions i aprenentatge; aconseguint així resultats en base a un model de cogestió i responsabilitat compartida. Amb aquesta finalitat, s’ha elaborat un manual i un conjunt ampli d’eines metodològiques i de suport.

Els tres grups tindran l’acompanyament de la consultoria PAX# Genuine Tourism Advisors, que exerceixen de mentors del projecte que es troba actualment en la fase de creació dels grups de treball. El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme està seleccionant perfils potencials a participar i, a més, convida a totes aquelles persones que desitgin formar part d’un projecte de tanta rellevància a la comarca que es posin en contacte amb l’ens gestor. L’únic requisit és treballar en algun sector relacionat amb el turisme a la comarca i tenir ganes de contribuir i de generar un impacte positiu, tant per al propi establiment o activitat com per al turisme a la comarca. Es preveu que, a finals d’any, es tinguin les primeres conclusions sobre els tres àmbits a tractar. L’objectiu final és és que tingui continuïtat obrint nous àmbits de treball de forma periòdica que donin solució a noves necessitats per a tot el territori, els seus serveis i establiments.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Unió Europea

Brussel·les estudia multar la xarxa social X per incomplir la Llei de serveis digitals

Barcelona
economia

En marxa el sistema per nodrir d’energia elèctrica els vaixells de la zona de contenidors del Port de Barcelona

Barcelona
economia

Els preus s’apugen sis dècimes a les comarques gironines al juny

girona

Impuls per activar la primera fase del canal Xerta-Sénia a finals d’any

Xerta
economia

Els usuaris del metro creixen un 6% al maig, i superen els 43 milions

Barcelona
turisme

Casa Batlló rep 1,5 milions de visitants el 2023 i supera els 50 milions de facturació

barcelona
política

Catalunya lidera la captació de fons Next Generation a l’Estat

barcelona

Granollers activa un pla per promoure el comerç urbà

Granollers

Eurecat i GironaHub impulsen la generació de start-ups tecnològiques

GIRONA