Economia

economia

Els candidats ja prenen posicions per festejar Chery

L'Espluga recorda els seus atractius perquè el gegant automobilístic xinès vagi al poble, i diu que lluitarà per rebre la inversió, mentre Vila-rodona no vol batalles i recorda que decidirà l'empresa

La bomba caiguda la vigília amb l'anunci que Chery, el gegant xinès de l'automòbil, estudiarà instal·lar a la Conca de Barberà o a l'Alt Camp –també al Baix Llobregat– la seva primera fàbrica a Europa, amb una inversió de 1.000 milions i la creació de 13.000 llocs de treball entre directes i indirectes, ahir va sacsejar les dues comarques i tot el Camp de Tarragona. És tan sols una possibilitat per confirmar, però als ajuntaments de Vila-rodona i, sobretot, de l'Espluga de Francolí, els va faltar temps per començar-se a postular com a candidats ideals.

L'alcalde espluguí i president conquenc, David Rovira, va convocar els mitjans al migdia per celebrar la notícia i “explicar els avantatges com a municipi i comarca per aspirar-hi de manera seriosa”, que vol exposar en una reunió que demanarà a Presidència de la Generalitat perquè li expliquin els detalls de la negociació. Ahir no trigava a constatar que les 110 hectàrees que l'Incasòl va comprar fa quatre anys entre el Pla de Valentí i les Comes –vora el polígon logístic que Cimalsa projecta al terme de Montblanc– toquen a l'accés a l'autopista AP-2, a 35 quilòmetres (Vila-rodona hi és més a prop, això sí) del circuit de proves de la Idiada, que tant agrada als responsables de Chery. També recordava que hi passa el gas natural i la fibra òptica, i que ja hi ha dues subestacions elèctriques a l'àrea proposada, i encara una tercera en projecte.

El tren, l'avantatge

Ara bé, “l'element diferenciador” és la línia fèrria que hi travessa, òrfena de trens des que es va fer la del TAV, i on fa temps que es reclama una estació intermodal de mercaderies que doni servei a les empreses automobilístiques Behr i Simo. Rovira, que també confia que l'anunci pressioni més l'Estat perquè reactivi la construcció de l'autovia A-27, treia ferro al probable impacte sobre la comarca: “És cert que hi hauria un creixement, però això no voldria dir que s'instal·laran aquí deu mil persones; l'impacte seria real, però no hauria de desdibuixar el territori”. Segons ell, el fet que el polígon es prevegi a la banda nord de l'N-240 fa que sigui compatible amb l'ordenació urbanística i amb el turisme. L'Ajuntament, que és a punt de fer l'aprovació provisional del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal, creu, a més, que “la tramitació podria ser ràpida perquè el sòl ja està classificat com a no desenvolupat, i propietat de la Generalitat”, així que fins al 2012 –data que s'ha apuntat per iniciar els hipotètics treballs– “hi ha temps per preparar-ho”.

Vila-rodona, expectant

Entretant, l'alcalde de Vila-rodona, Josep Maria Comas, a l'ACN es mostrava “prudent i a l'expectativa de com evoluciona la qüestió”, i recordava que no es tracta d'una negociació entre els municipis i Chery, de manera que ara no poden entrar en una competició per veure qui ofereix més prestacions. Tal com havia fet Rovira, això sí, Comas recordava que al cap i a la fi “qui decidirà serà l'empresa”. Els terrenys oferts en el seu cas són 120 hectàrees al polígon de les Arenelles, que l'Ajuntament i l'Incasòl han anat comprant des del 2007, i que ara figuren com a reserva de sòl, si bé ja està previst introduir canvis al POUM aquesta tardor.

LA FRASE

És difícil, però no ho volem deixar escapar: l'Espluga i la Conca tenen infraestructures prou bones perquè la possibilitat sigui real
David Rovira
. alcalde espluga

LA FRASE

Seria absurd entrar en una rivalitat amb els altres candidats, perquè Chery, vagi on vagi, irradiaria riquesa més enllà del poble”
J.M. Comas.
alc. vila-rodona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els territoris amb més indústria tenen menys desigualtat de renda, segons un estudi del Govern

Barcelona
economia

Escudero vol més mà d’obra i menys subsidis

MASARAC
BBVA, premiat per l’estratègia de marca en digitalització
economia

BBVA, premiat per l’estratègia de marca en digitalització

barcelona
Marc Ribas tanca l’hamburgueseria La Brutal a Girona
societat

Marc Ribas tanca l’hamburgueseria La Brutal a Girona

girona
alemanya

Berlín busca accelerar la construcció a costa de l’exigència d’eficiència

barcelona
unió europea

La UE suavitza les exigències de reducció d’emissions dels vehicles

barcelona

Calsina Carré amplia la seu central amb 200 places més de pàrquing

PONT DE MOLINS
economia

El sector turístic diu que no troba personal i carrega contra les ajudes

masarc
Girona

Neix un nou grup empresarial que fomentarà l’emprenedoria

Girona