Economia

Sacrifici amb premi

Nissan encarrega a Barcelona la fabricació de la seva nova furgoneta

Els sindicats impulsors del pacte adverteixen que no és extrapolable a altres empreses

Per CCOO, l'acord assenta un “perillós precedent”

La història ha seguit el guió previst, i després que els treballadors acceptessin fer sacrificis laborals i els sindicats traslladessin les mesures a un conveni col·lectiu que tindrà vigència fins al 2014, Nissan ha premiat Barcelona amb un nou model. La planta de la Zona Franca començarà a fer d'aquí a tres anys una furgoneta que, segons ha assegurat la companyia, garanteix el futur d'aquesta fàbrica i la de Montcada –i els seus 3.200 llocs de treball– durant la propera dècada.

Per rebre la nova pickup, de la qual es faran 60.000 unitats anuals, la Zona Franca rebrà una inversió de 80 milions d'euros. El Ministeri d'Indústria i la Generalitat apostaran cadascun 40 milions a través de crèdits tous, segons van explicar ahir fonts de Nissan a aquest diari. La intermediació pública, sobretot la que ha fet Miguel Sebastián i el seu equip, ha estat clau a l'hora de facilitar l'entesa entre la direcció, la USOC i la UGT. Els dos sindicats van agrair ahir el suport del Ministeri però, sobretot, van donar gràcies a la plantilla per “l'esforç extraordinari” que han fet en acceptar una reducció de costos que els farà treballar més hores, tenir el sou congelat l'any que ve i registrar mínimes pujades el 2013 i el 2014.

Poc després que la multinacional confirmés que la nova furgoneta se'n va cap a Barcelona, els líders dels dos sindicats, Josep Maria Àlvarez en el cas de la UGT de Catalunya i Antònia Gil per la USOC, feien separadament una roda de premsa en què es tornaven a justificar, conscients que la decisió d'admetre sacrificis laborals és delicada i s'ha d'explicar molt bé a l'opinió pública.

“S'ha de treballar més i cobrar menys? En general no, però en algun cas concret, com s'ha fet a Seat, Nissan o Sony, podem discutir el tema”, explicava ahir Àlvarez. El secretari general de la UGT de Catalunya advertia, però, que Nissan té unes característiques molt determinades perquè es partia d'un bon conveni i a canvi s'assegurava el futur de la companyia a Catalunya. “Això no és extrapolable; no es pot estendre la idea que la sortida de la crisi passa per retallar les condicions laborals”, reiterava.

CCOO de Catalunya va demanar el no al referèndum, i ahir la seva portaveu, Dolors Llobet, assegurava que haver cedit al “xantatge” assenta “un perillós precedent”. Per Antònia Gil, secretària general de la USOC, el veritable problema no és el que passa a les multinacionals sinó a les pimes, que estan aprofitant la crisi fins i tot per retallar “drets fonamentals”. “Amb aquesta crisi s'està negociant de tot, aquesta és la veritat”, va rematar.

LA XIFRA

40
milions
de la inversió que Nissan farà a la Zona Franca seran aportats per la Generalitat a través de crèdits tous.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els economistes insten a assolir grans consensos per reactivar el país

Barcelona

Falta talent i sobra paperassa

Barcelona

Un nou marc per a l’ocupació

Barcelona

CCOO convoca diverses jornades de vaga a Llansà

girona
Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona