GERARD BECH

GERENT DE CONSERVES CAN BECH

«Aprofitem totes les oportunitats»

Davant l'actual situació de crisi econòmica, l'empresa Gbech-Conserves Can Bech aposta, com ha anat fent des dels seus orígens, ara fa sis anys, per continuar creixent i expandint-se arreu del món.

–No és una mica agosarat?
–«Som una empresa amb una forta inversió. Sé que avui costa, però en quatre anys hem multiplicat per dotze la facturació. Per això hem de continuar expandint-nos, reforçant tots els distribuïdors.»
–Mirar endavant per no morir?
–«És així. Inicialment fèiem melmelades artesanes entre dos o tres, i ara som quinze. I el pastís és el mateix. Per tot això apostem per la regularitat de subministrament, especialment davant els restaurants. Però, a més, fent un producte amb els mateixos ingredients per oferir un producte sempre igual, amb poca diferència, que es pot aconseguir amb més volum de compra, cosa difícil per a una empresa artesanal. Però després cal tenir un bon equip.»
–Però l'empresa té una plantilla curta, no?
–«Hi ha molta gent autònoma i també tenim serveis externalitzats. Per exemple, no podem tenir un equip financer.»
–Quin és el producte estel·lar que ofereixen?
–«Les figues en almívar és la mare dels ous. I també té molta sortida la melmelada de tomata, com també el precuinat de galta de vedella i l'escalivada, que fem amb una empresa de les Caules, prop de Figueres, que porten en Josep Maria i l'Anna.»
–I té alguna predilecció per algun producte?
–«La compota o melmelada de poma, que vam fer en col·laboració amb El Celler de Can Roca. Aprofitem totes les oportunitats; mai en deixen passar cap. Vam tenir pot temps per fer-la, però érem allà en el moment adequat i amb ganes de ser-hi.»
–Actualment tenen una cartera de més d'un centenar de productes diferents. Tot i això, tenen previst elaborar-ne de nous?
–«En tinc molts. En tinc una llista llarga. Però actualment traiem els nous productes després de meditar-ho molt. Creiem que tot ha de tenir un perquè, és a dir, una sortida comercial. Per això s'ha d'analitzar tot molt bé, com pot ser els pots mínims de sortida, la rotació per no ocupar magatzem...»
–El seu producte no es pot adquirir a qualsevol botiga, sinó més aviat en les que tenen una certa qualitat. Es pot dir que els seus productes són elitistes?
–«Pel preu no considero pas que sigui elitista. Un pot de melmelada costa menys que un paquet de tabac. El que cal saber és si per a la gent és prioritari o no menjar fruita per esmorzar, amb els seus respectius sucres i vitamines. Penso que és una forma més simpàtica d'esmorzar. Penso que, com tot, és una qüestió de prioritzar.»


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona
economia

Mataró guanya una primera demanda al Corte Inglés que li reclama 24 milions

Mataró
unió europea

Anul·len una multa a Google per pràctiques abusives en publicitat

barcelona

El Consorci de les Gavarres augmenta un 14,36 % el pressupost 2025

monells

El Girocamping PRO presentarà noves eines per potenciar la sostenibilitat

SANT PERE PESCADOR
Economia

El BBVA no apujarà l’oferta de l’opa al Sabadell perquè ja és “molt atractiva” pels accionistes

barcelona
economia

Nous ajuts per impulsar el comerç de Mataró

mataró

L’ampliació de l’Outlet Gran Jonquera s’obrirà el mes d’octubre

LA JONQUERA