Empreses

Can Padró busca un vincle funcional amb l'Institut de Seguretat de Mollet

Els responsables de l'escola d'entrenament de policies i bombers pensen que amb un conveni millorarien les tasques de formació i recerca

La direcció de l'escola de formació especialitzada Can Padró ultima aquests dies l'esborrany d'una proposta de conveni que adreçarà a l'Institut de Seguretat Pública de la Generalitat a Mollet, amb el qual aspiren a assolir un nou marc de relacions. Amb 70 hectàrees de terreny en plena serralada de Montserrat, Can Padró és el camp d'entrenament més gran d'Europa i és utilitzat permanentment pels diferents cossos de seguretat i extinció d'incendis de Catalunya i el conjunt de l'Estat. També és un dels més coneguts, després de més de trenta anys d'activitat.

Tanmateix, la relació amb l'administració s'ha basat gairebé de manera exclusiva en contractes per a activitats específiques que han de passar pel tràmit preceptiu del concurs públic, a vegades quan la feina ja està en marxa.

Pel director de Can Padró, Joan Pérez Arteaga, aquest tracte, si bé és regular, no permet plantejar una mínima coordinació per tal de millorar la formació dels professionals a l'acadèmia, per on passen uns 15.000 alumnes l'any.

Per aquesta raó, un dels pilars de la proposta de conveni és la proposta de creació d'una comissió de treball per homologar criteris formatius en què es convidarà a participar les empreses privades. Pérez Arteaga recorda que les noves normatives contra incendis atribueixen responsabilitats a les empreses en matèria de prevenció i lluita contra els incendis. Aquesta reglamentació és més exigent per a algunes indústries més sensibles com ara la química. Can Padró és una de les instal·lacions que imparteixen aquest tipus de formació, amb una demanda creixent, i la direcció creu que la coordinació amb l'administració i el sector privat pot significar un salt de qualitat important.

RECERCA.

La direcció de Can Padró també pensa que el conveni pot ser una eina eficaç per impulsar l'activitat d'R+D en matèria de seguretat que es du a terme bé a l'Institut de Seguretat o bé al si dels diferents cossos. Pérez Arteaga explica que la instal·lació bagenca aplega constantment els tècnics policíacs i dels bombers en tasques d'investigació en els camps més diversos. Una vegada més, la feina coordinada i planificada podria donar com a resultat uns experiments més profitosos, segons entenen a Can Padró: “No busquem més diners, sinó el benefici social que és la filosofia de la nostra empresa”, diu el director. Des del 2009 el centre és propietat de DYA, una associació basca d'ajuda en carretera i sense ànim de lucre, que gestiona el centre a través de l'empresa catalana Global Formació Plus.

La singularitat de Can Padró està en l'ampli ventall d'activitats que s'hi poden fer i l'excepcionalitat d'algunes de les seves instal·lacions, entre les quals destaca un circuit de 2,5 km, amb pista d'eslàlom i derrapatge, la pista de frenada amb simulació de pluja o una plataforma asfaltada de 5.000 metres quadrats. En el camp de la lluita contra el foc, disposen d'un edifici de 3 plantes amb túnel de fum, una torre química i la rèplica d'un vaixell. Joan Pérez Arteaga explica que aquestes instal·lacions han estat triades per a la formació de forces policial d'elit. També són freqüentades per guardaespatlles i efectius de seguretat privada i marítima, i per col·lectius aficionats a les simulacions militars o empreses que organitzen activitats de coaching. També ofereixen les instal·lacions a presentacions. En aquests moments en preparen una de camions de gran tonatge Scania amb representants de 30 països.

Facturació

1,8 M€

Treballadors

20

Alumnes/any

15.000

La masia can Padró, que dóna nom al centre, és una construcció del segle XIV i una de les més antigues de Catalunya. Al centre hi treballen 20 persones en plantilla i 60 externs.
CONFLICTE

Un litigi amb Autema per doble peatge

Can Padró manté un litigi amb Autema -gestora
de l'autopista de Terrassa a Manresa, que divideix la instal·lació-. La raó és el doble peatge que han de pagar els alumnes. La via té una sortida al costat de Can Padró, just després del peatge de Sant Vicenç de Castellet, per la qual cosa havien de pagar 1 euro més per només 400 metres. De moment han tancat aquest accés i ara s'hi ha d'entrar per un camí complicat. Per aquest assumpte han perdut presentacions com ara una de Porsche.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona