Administracions i sector privat tanquen el primer acord conjunt per impulsar una marca turística

Costa de Barcelona-Maresme serà objecte d'una important promoció conjunta

«Aquesta serà la continuació d'una profitosa col·laboració.» Parafrasejant la mítica frase de Casablanca adaptada a les necessitats del moment, el director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, resumia la intenció del conveni que uneix des d'ahir Generalitat, Diputació, Consorci de Promoció Turística del Maresme, Cambra de Comerç de Barcelona i Associació Turística Costa de Barcelona-Maresme en un ambiciós projecte de promoció conjunta d'aquesta marca turística nascuda i defensada des del Gremi d'Hostaleria del Maresme.

La lletra petita del compromís assumit parla de quatre grans estratègies a desenvolupar: situar la marca com a referent de destinació amb valor propi i alhora «de proximitat a la ciutat de Barcelona»; redefinir el model turístic mantenint com a base el reclam potent de sol i platja però afegint-hi una àmplia oferta complementària; augmentar l'impacte econòmic del sector turístic a la comarca amb la creació de nous productes, i millorar el posicionament de les empreses i serveis turístics, «la seva qualitat i competitivitat». En aquest sentit, està previst desenvolupar un pla d'activitats anual que ja té el suport econòmic tant de la Diputació com de la Cambra de Comerç i de la mateixa associació, que hi aboquen un total de 180.000 euros.

El Consorci de Turisme de Catalunya, i si s'escau la futura Agència Catalana de Turisme, assumeix els costos de la promoció tant de les quatre destinacions de turisme familiar de la comarca –Santa Susanna, Calella, Pineda i Malgrat– com del nou centre d'acollida turística de Teià, i de la reedició del fullet dedicat a la marca turística.

«Ara se'ns gira feina»

Segons va defensar ahir Joan Carles Vilalta, tan sols amb la cooperació i la coresponsabilitat dels sectors públics i privats «serà possible avançar en la millora d'un dels principals motors econòmics de Catalunya com és el turisme».

Tot i això, el director general de Turisme va insistir que la iniciativa tot just comença i que «ara és quan se'ns gira feina». El president del Consorci de Promoció Turística i alcalde de Calella, Josep Maria Juhé (PSC), i el president de l'Associació Turística Costa de Barcelona-Maresme, Joan Campolier, van coincidir a destacar la «gran oportunitat del conveni, especialment en una època crítica com la que està passant el país».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

La pensió mitjana dels catalans creix un 5,06% al juliol i se situa en 1.306 euros

barcelona
economia

Catalunya es manté el 2022 com el tercer territori que més recapta però el desè en recursos rebuts

barcelona
economia

Lleuger descens de l’atur, que se situa en el 9,41%

barcelona
economia

Segon avís de la CE a Espanya per “discriminar” els interins

barcelona
economia

El govern ha destinat 246 milions en ajuts a la indústria des de 2021

barcelona

Figueres acollirà per primer cop el Fòrum Gastronòmic Ciutat per al públic general el 5 i 6 d’octubre

FIGUERES

Es preveu que el 36 per cent de la producció catalana de poma es culli a Girona

GIRONA

La Cambra de Comerç de Barcelona avisa que el turisme “no pot tenir un creixement infinit”

Barcelona

L’empresa de reciclatge ACIN compra l’antiga tèxtil Nylstar per 8 milions

blanes