Economia

Aigua de Sant Aniol projecta créixer en supermercats

També ha impulsat les seves vendes en la restauració i potencia l'exportació

L'empresa va tancar el 2014 amb un 30% més de facturació, increment que espera repetir aquest any

L'empresa gironina Aigua de Sant Aniol va tancar el 2014 amb un increment d'un 30% en la xifra de negoci i amb una facturació de 3,5 milions d'euros, i de cara a aquest any preveu créixer fins a un 35% en facturació. Tot això és possible, segons va assegurar ahir el director general de l'empresa, Ferran Ribalta, per l'aposta que està fent l'empresa a reforçar la seva presència en restaurants, impulsar les vendes en supermercats i potenciar l'exportació.

En restauració, on l'empresa fa el 65% del seu negoci, s'han associat, segons Ribalta, “amb restaurants d'estrella Michelin, grups de restauració i hotels que aporten valor a la marca”.

Pel que fa als supermercats, sempre segons Ribalta, a la demarcació de Girona és on tenen força presència, però en canvi a la resta de demarcacions catalanes no hi estaven “ben representats”. “És per això que ho estem impulsant, perquè aquesta és la nostra pota més feble; normalment, en el sector de l'aigua embotellada, el 70% del negoci es fa en supermercats, i la resta, a l'hostaleria, però nosaltres tenim aquest percentatge invertit”, va dir. L'objectiu, segons Ribalta, és que la distribució en supermercats i alimentació superi el 40%.

El 90% de les vendes d'Aigua de Sant Aniol són a l'Estat espanyol, “sobretot a Catalunya”, i el 10% restant són en exportació. Actualment l'empresa ven als Estats Units i al Japó, però també està obrint mercats a Singapur, Indonèsia, Austràlia i Nova Zelanda.

L'empresa ha invertit mig milió d'euros a la planta embotelladora per millorar la capacitat productiva “i fer unes línies més eficients”. L'any passat va envasar fins a 20 milions d'ampolles i té una trentena de treballadors. Aigua de Sant Aniol envasa en format PET (plàstic) i vidre premium, des d'ampolles de 25 centilitres fins a garrafes de 5 litres, i “no fa marca blanca”, ja que són “l'única aigua d'origen volcànic de Catalunya” i “aquest és el lema” que els identifica.

LA XIFRA

3,5
milions d'euros
va facturar l'empresa embotelladora, que aquest any vol incrementar la xifra.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

La plantilla de Lékué a la Llagosta es mobilitza contra el tancament de la planta: “Estem pagant una mala gestió”

La Llagosta
economia

L’Opa del BBVA al Sabadell s’alenteix

barcelona
unió europea

La CE veta l’ús d’un agent químic present en caixes de pizza

barcelona
regne unit

El Banc d’Anglaterra no es deixa arrossegar per la Fed i manté els tipus en el 5%

barcelona

Girona és una de les demarcacions de l’Estat amb més hotels a la venda

GIRONA
Tribuna

Un equip de 3 estrelles

Soci-Director de H&B Human and Business, conferenciant i formador
economia

Ajuntament, empreses i institucions acadèmiques impulsen l’Aliança per a la Innovació BIVA

SANT CUGAT DEL VALLÈS
Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona