Empreses

La cursa de fons de Deporvillage

La botiga d'articles esportius en línia preveu arribar als 10 milions de vendes el 2015

La botiga en línia de material esportiu Deporvillage no afluixa el ritme i confia a arribar enguany als 10 milions d'euros de facturació, després de tancar el 2014 amb unes vendes de 6,4 milions. El portal va néixer a mitjan 2010 i el 2011 va vendre productes per valor de mig milió d'euros, i des d'aleshores anualment ha més que doblat la seva dimensió: 1,5 milions el 2012 i 3,5 milions el 2013. D'aquesta manera s'ha convertit en el comerç virtual especialitzat en esport que més ven a l'Estat espanyol, amb una mitjana de 300 comandes diàries i una cartera de més de cent mil clients.

Una part del creixement d'aquest any vindrà de les vendes a l'exterior. A finals del 2013 van obrir els mercats francès i italià i el 2014 ho va fer el portuguès, que està registrant augments importants: “Ja comencen a ser rellevants”, explica Xavier Pladellorens, fundador amb Àngel Corcuera de Deporvillage.

Amb el portal web en quatre idiomes es van concentrar en la versió per al mòbil. “Cada cop hi ha més comandes que ens arriben a través dels telèfons intel·ligents i la tendència mundial diu que anirà a més”, assegura Corcuera.

En aquest context, l'empresa està en una dinàmica permanent de contractació de personal. Només al febrer s'han incorporat cinc treballadors per a tasques diverses dins de l'empresa i tenen cinc vacants que no poden cobrir perquè no troben els candidats adequats: “Necessitem gent per al desenvolupament del negoci: gestors de marques, professionals que parlin idiomes i especialistes en determinats esports”, expliquen. Per facilitar la retenció de talent han obert una delegació a Barcelona, on treballen residents que prefereixen no desplaçar-se fins a les oficines centrals situades a l'edifici Impuls del Parc Tecnològic de la Catalunya Central, promogut per l'Ajuntament de Manresa. Deporvillage també disposa d'un magatzem d'uns tres mil metres quadrats. En aquests tres centres, hi treballa una trentena de persones.

De moment, la intenció és finançar aquest creixement amb els recursos que generen. “Rebem ofertes d'inversors que volen entrar-hi però ara per ara no està dins les nostres prioritats, si bé estem vigilants”, diu Pladellorens. Cal recordar que el 2011 l'empresa va guanyar el campus per a emprenedors SeedRocket. Amb aquest aval van obrir una tanda de finançament a la qual es van apuntar importants noms propis del món de l'emprenedoria com ara Marel Fodor, cofundador d'Atrápalo; François Derbaix, de Toprural; David Tomàs, de Cyberclick, i Jesús Monleón d'Offerum. Aquella operació de capitalització va captar 350.000 euros.

Pladellorens i Corcuera, que encara mantenen la majoria de les accions, expliquen que el SeedRocket va marcar un salt d'escala en el negoci: d'una aventura que inicialment tenia molt d'entreteniment de fora d'hores a un negoci que ara reclama tota la seva atenció.

Malgrat el potencial de creixement que els ofereix internet, els dos joves empresaris es reivindiquen com una botiga d'esports més: “Ens relacionem amb les marques i planifiquem les temporades com ho pot fer qualsevol comerç físic del nostre sector, no hi ha gaires diferències”, diu Corcuera. Potser per això tenen la idea d'obrir un establiment a peu de carrer a Barcelona o Manresa com a extensió del virtual: “Reforçaria la nostra marca, seria un punt de contacte amb els clients i de recollida d'algunes comandes”, afirmen.

Facturació

6,4 M€

Treballadors

30

Any de fundació

2010

Els fundadors del magatzem virtual expliquen que l'inici de tot va ser una conversa d'amics tot fent un vermut. Cap dels dos són practicants d'esports. Xavier Pladellorens és informàtic i Àngel Corcuera ve del món industrial.

L'oferta s'ha enfocat en els esports del triatló

Deporvillage ha evolucionat d'una oferta d'articles d'esport més àmplia cap a una especialització en els esports del triatló (atletisme, natació i ciclisme) i les activitats de muntanya (que es va incorporar el 2014), disciplines amb una àmplia base de seguidors i una gran gamma de productes. També ofereixen articles tecnològics (GPS, dispositius electrònics portables, etc.) i màquines de fitness. “Hem renunciat a ser un magatzem de tots els esports per enfocar-nos a ser molt més intensos i competitius”, explica Àngel Corcuera. Geogràficament també han decidit concentrar-se en el sud d'Europa, on tenen molt camí per créixer.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva

Continua la Vaga a la multinacional DXC Technology

girona

Un Consell de Conselleres per canviar “la cultura empresarial patriarcal”

Barcelona
societat

El govern preveu oferir la finestra única als pagesos aquest mes de maig

barcelona
economia

Foment i el sector immobiliari rebutgen la regulació del lloguer de temporada

barcelona
GIRONA

La taxa d’atur s’enfila al 12,47% a la demarcació el primer trimestre d’any

GIRONA
economia

L’atur continua pujant el primer trimestre amb 12.800 desocupats més

barcelona
ECONOMIA

El termini per reclamar despeses hipotecàries comença en anul·lar-se la clàusula abusiva

BARCELONA
GIRONA

El Govern aprova ajuts a la pagesia per valor d’11,4 milions d’euros

GIRONA