Economia

Empreses

Del restaurant al súper

L'empresa de salses per a distribuïdors i sector d'horeca Ikofa, de Santa Perpètua de Mogoda, obre una gamma en petit format destinada al consumidor final

L'empresa hi ha invertit 200.000 euros i preveu facturar un 15% més

Van començar a final de la dècada dels anys 70 centrats en la fabricació d'estabilitzants per a la indústria làctia, una activitat que no han abandonat mai del tot, tot i que ja fa trenta anys que la seva principal activitat és la fabricació de salses per al sector d'horeca (acrònim d'hosteleria, restauració i càtering) i per al canal distribuïdor. L'empresa Ikofa, de Santa Perpètua de Mogoda, que atresora una gamma de salses que supera la seixantena, espera augmentar un 15% la facturació amb la nova maquinària i la incorporació d'una gamma nova de salses gurmet destinada, en aquest cas, al públic final i que es podrà adquirir en supermercats i botigues especialitzades en envasos de 200 grams. Per la directora comercial de la companyia, Carmen del Jesús, “l'objectiu d'arribar al consumidor final és ajudar a reforçar la nostra marca” així com “augmentar la nostra cartera de clients i incrementar el nombre de vendes d'aquestes i d'altres referències en el sector horeca”. Les salses gurmet, de les quals de moment hi ha quatre referències (cafè de París, Pedro Ximénez, fruites del bosc i bolets) les venen per menys de 2 euros.

Ikofa no és novella, en el món de les salses en petit format. Té experiència en marques de distribuïdors i ara s'estrena amb marca pròpia. A banda, Ikofa, que és un dels fabricants més importants de salses esterilitzades, abasteix importants cadenes hoteleres i grups de restauració i distribuïdors d'àmbit estatal. El 55% de vendes de la companyia es fan a empreses distribuïdores, en relació amb el 35,5% del canal d'horeca. La resta es reparteix entre la indústria alimentària (4%) i el sector lacti (5,5%). Les referències d'Ikofa cobreixen pràcticament totes les necessitats, amb salses per a entrants i amanides, carns i peix, pizza, exòtiques i bases culinàries dolces. A més, també elaboren salses personalitzades per encàrrec.

Creix el nombre de vendes

La companyia va tancar l'exercici del 2015 amb una facturació d'1,7 milions d'euros, un 5% més que en l'exercici anterior, i la venda de més de 814 tones de producte (l'any 2014 en van vendre 629 tones). La previsió per a enguany és augmentar un 15% el volum de facturació per a l'exercici, gràcies a la inversió executada l'any passat en nova maquinària que li permet ajustar-se al màxim a les demandes de la cartera de clients en diferents formats. “A més, ens permet tenir totes les línies d'envasatge operatives, si les circumstàncies ho requereixen”, explica Rafael Llàcer, director de producció de la companyia vallesana.

Les vendes de la companyia es concentren principalment a l'Estat espanyol i només el 2% surten a l'exterior, principalment a Portugal i la República Txeca. Amb tot, la internacionalització és una assignatura pendent que l'empresa vol potenciar i ja ha fet proves a Turquia, Alemanya i Holanda.

Entre les particulars de les salses Iko, destaca que es cuinen en calent i que després s'esterilitzen, cosa que dóna una data de caducitat de 30 mesos en les salses que van envasades en llaunes porcellanitzades, i de 18 mesos en les que s'envasen en cubells i envasos de plàstic.

A més, es conserven a temperatura ambient i es poden utilitzar un cop obert l'envàs.

Ni maionesa ni quètxup ni mostassa.
El procés d'elaboració de les salses Iko es fa en calent, pràcticament com es farien en una cuina domèstica, i això fa que no puguin competir amb productes de preus reduïts com les maioneses, mostasses i quètxups industrials, que es fan en fred, tres varietats que no fabriquen.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.