Economia

Turisme

Consolidació de l'oferta destinada a les famílies

Prades, pol d'atracció turística

Els visitants volen gaudir del seu entorn natural

El govern municipal vol atraure el visitant familiar durant l'hivern

Els set establiments hotelers de Prades, incloent-hi el càmping, preveuen una ocupació del 100% durant aquesta Setmana Santa. La vila del Baix Camp, que habitualment té 600 habitants, pot arribar a la xifra de 3.000 durant els dies festius i, fins i tot, es pot aproximar als 4.000 en dies com ara dilluns de Pasqua, que acull els visitants que es desplacen expressament a passar el dia de la mona. El conjunt dels establiments hotelers del municipi tenen una capacitat de 1.000 persones i la previsió, segons han indicat fonts del consistori pradenc, és omplir totes les places disponibles.

En els últims anys el municipi del Baix Camp ha experimentat un augment del seu poder d'atracció com a destinació turística rural de la demarcació i del país. Aquest hivern, i malgrat que el fred ha trigat força a arribar, cases rurals, hotels i càmpings han treballat a bon ritme i han rebut visites de famílies, parelles i colles d'amics.

Des del punt de vista institucional, la potenciació de l'arribada de turistes en temporada d'hivern s'ha convertit en un dels projectes de govern de l'alcaldessa del municipi, Lídia Bargas (CiU), en aquest mandat. “A l'oficina de turisme del poble ens demanen molta informació de rutes per poder fer a peu”, explica la regidora d'Urbanisme, Cultura i Turisme del consistori, Judit Olivé. “En els últims set o vuit anys tot ha canviat molt”, subratlla Olivé, ja que “abans no venien tantes famílies al poble”. Per Bargas, això és degut “a les moltes accions que s'han fet des de l'Ajuntament per atraure famílies amb nens”. “El camí natural ha estat una gran aposta i ha funcionat”, argumenta l'alcaldessa del municipi.

La clau de l'èxit és la diversitat de propostes lúdiques i esportives que ofereix Prades. “Hi ha molts itineraris dissenyats. En tenim que són idonis per fer amb la canalla.” Per la seva banda, alguns dels establiments hotelers del municipi corroboren aquestes impressions. A prop de la plaça del poble, al carrer Nou del Pont, hi ha Cal Crispí. El seu propietari, Sergi Casals, explica que s'ha atret un nou perfil de turista, “que busca la tranquil·litat o que vol tenir un detall amb la parella”.

Mireia Sans, cogerent del càmping Prades, amb 25 anys de trajectòria, assenyala que principalment l'oferta del càmping es dirigeix al públic familiar, l'esportiu i els seus campistes habituals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

L’empleat sènior, la resposta a la falta de professionals

Barcelona

Dona i gran, la doble barrera per emprendre

barcelona
Sara de la Rica
Catedràtica d'Economia de la Universitat del País Basc

“La discriminació per edat és un fet provat en el mercat de treball”

barcelona
Mons Badia,
presidenta del Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya (COAMB)

“El respecte pel medi ambient fomenta el creixement econòmic”

Barcelona
ECONOMIA

Puja la despesa dels turistes a les comarques de Barcelona

Barcelona

Canmartex potencia l’R+D en les noves teixidores

Argentona (Maresme)

Ferrimax prepara el talonari i l’organització per créixer

Sant Fost de Campsentelles
economia

El BBVA presenta oficialment l’OPA al Sabadell en les condicions previstes

barcelona
ECONOMIA

La nova marca turística de Santa Susanna distingeix la sostenibilitat i la innovació

SANTA SUSANNA