Els ‘pollofres’, gofres en forma de penis, es poden tastar avui a La Pollería
L’establiment que inicialment s’havia d’obrir al carrer de Santa Clara s’inaugura finalment al carrer de la Rutlla
Obre cada dia a partir de les 4 de la tarda
Els pollofres són una provocació culinària que van començar a Madrid poc abans de la pandèmia i que s’ha acabant estenent a diferents indrets de l’Estat espanyol i que avui s’ofereix de nou a Girona. L’establiment s’anomena La Pollería i el seu producte estel·lar són els gofres en forma de penis. Els dolços, que tenen una mida d’uns 17 centímetres, poden tenir diferents recobriments: Nutella, vainilla o xocolata blanca, que podrà triar el consumidor i afegir-hi, si es desitja, diferents guarnicions.
Iniciament la franquícia s’havia d’obrir al carrer de Santa Clara de Girona, però segons fonts de l’Ajuntament de Girona “se li va obrir un expedient, que està incoat i notificat, perquè estaven fent obres sense autorització”.
Avui la botiga s’inaugura al número 37 del carrer de la Rutlla. Obrirà cada dia de les 4 de la tarda a les 10 del vespre, “fins quan comenci a funcionar bé, i després podria ser que es canviessin els horaris”.
La Pollería va començar al barri de Chueca, de Madrid, on Pere Bauerbaum tenia una gelateria. “Va pensar en posar-hi una cosa diferent per diversificar el negoci a l’hivern i va pensar en fer gofres”, expliquen fonts de l’empresa. Que el dolç acabés amb la forma d’un penis va venir després, “quan Bauerbaum va trobar un motlle amb aquesta forma”. Abans d’obrir el local “ja es va fer viral” i quan van obrir “es formaven tantes cues que no podien servir a tothom i al cap de poc temps ja es van veure obligats a canviar de local”, al mateix barri, això sí. Això va ser el mes de desembre de l’any 2019.
Malgrat la pandèmia, en aquests temps ja han obert locals propis i franquícies a Madrid (2), València, Alacant, Santa Cruz de Tenerife, Palma de Mallorca, Sevilla, Còrdova, Salamanca, Toledo i Girona, on hi haurà la primera que s’obre a Catalunya. L’empresa té previst obrir més locals a la demarcació, “potser a la Costa Brava”, però també a Barcelona.
L’empresa també ha ideat el concepte femení La Coñería i els seus coñofres, que tenen locals propis i es comencen a obrir a les mateixes poblacions on hi ha La Pollería.