Economia

L’APUNT

I les pomes gironines, més...

El protagonista de la presentació de la campanya de la Poma de Girona, l’escriptor Rafel Nadal, remarcava un comportament, al meu entendre generalitzat en la restauració nostrada, que denota poca implicació amb el producte local. Parlava ell del que costa trobar als restaurants d’aquí figues, tomates de cor de bou o pomes nostres. I el vi de l’Empordà, hi afegiria jo. Les comarques gironines concentren gairebé un 40% de la producció catalana i un 20% de l’estatal de pomes. La banalització del concepte Km 0 ha fet que es reforcés la idea de “producte de proximitat”. Per deixar-ho clar: Km 0 són els paraguaians d’Alcarràs i el producte de proximitat és la poma de Girona. A veure si ho entenem.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Cinc cambres s’alien per un espai empresarial transfronterer més sostenible

GIRONA
QUERALBS

Les patronals del Ripollès reclamen un acord en la concessió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

La Generalitat denega l’ERTO de Freixenet

Barcelona
economia

El BBVA guanya 2.200 milions d’euros el primer trimestre de 2024

barcelona

Els economistes insten a assolir grans consensos per reactivar el país

Barcelona

Falta talent i sobra paperassa

Barcelona

Un nou marc per a l’ocupació

Barcelona

CCOO convoca diverses jornades de vaga a Llansà

girona
Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona