Economia

estat francès

Els avions i les autopistes a l’Estat francès hauran de pagar una contribució ecològica

El govern del president Macron està estudiant la modalitat per incloure la mesura en el pressupost de 2024

El govern del president francès, Emmanuel Macron, prepara una “contribució fiscal” en el pressupost de 2024, que s’imposarà a l’aviació i a les autopistes per finançar la “transició ecològica”, perquè són sectors que emeten molts gasos d’efecte hivernacle, informa aquest dimecres per Efe.

En declaracions recollides per l’agència, el ministre francès de Transports, Clément Beaune, ha explicat que “encara s’està debatent la modalitat exacta” de cara a la presentació del pressupost la setmana que ve, però “en els sectors que emeten més gasos d’efecte hivernacle, hi haurà una contribució fiscal procedent del trànsit de vehicles i de l’aviació.

Interrogat sobre si s’imposarà un nou impost als bitllets d’avió o si la càrrega recaurà sobre els aeroports, el ministre ha contestat que “al final és el mateix”, perquè si els aeroports han de pagar més, això acaba repercutint en els bitllets d’avió.

Pel que fa a la possibilitat d’imposar una nova taxa a les empreses que gestionen les autopistes, que ja han advertit que recorreran contra la mesura del davant els tribunals perquè al·leguen que suposaria una violació de les seves concessions, el ministre ha preferit utilitzar el terme “contribució a la transició ecològica” amb l’objectiu que “finançar polítiques públiques”. Respecte al risc d’encarir els peatges, ha precisat que l’evolució dels preus està regulada pels contractes de concessió.

Les principals concessionàries de les autopistes franceses són els grups Eiffage i Vinci i el grup Abertis de l’Estat espanyol, que tenen contractes d’explotació que van fins al 2031-2036, i estableixen un mecanisme de revalorització anual. En aquest mecanisme, la inflació determina el 75% i el 25% restant depèn d’inversions específiques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga