el teu carrer

Un marc idíl·lic més enllà del trànsit

Si alguna cosa ha canviat en el carrer de Buxeda des de la tendra infància de Marc Gené, aquesta és el volum i la intensitat que té el trànsit. Una contradicció, si més no, curiosa, essent com és el sabadellenc un dels millors pilots que ha donat mai aquest país –tal com indica la seva recent, i inèdita per aquestes contrades, victòria en les mítiques 24 Hores de Le Mans d'automobilisme–. «Jo mai no deixaria que un fill meu hi jugués amb la mateixa llibertat que jo ho solia fer», afirma convençut. I és que no té cap dubte a l'hora d'assenyalar que el problema radica en què «els cotxes hi passen massa ràpid».

Situat a l'Eixample de Sabadell, el carrer de Buxeda desemboca a la Gran Via, que es manté com el principal eix de mobilitat de la ciutat. La pèrdua de la tranquil·litat pròpia d'una zona residencial al barri ha estat tan progressiva com implacable, i més després que la implantació de la zona blava al centre de la ciutat desplacés l'espectre d'aparcament gratuït al contorn més immediat. Marc Gené se'n va anar a viure a Bellaterra als 8 anys, i això ha provocat que, amb els seus retorns, les sensacions de canvi fossin més accentuades. Però també, pel mateix motiu, ha pogut conservar el record d'aquella primera quasi dècada d'una manera més idíl·lica, per bé que no compta sucumbir del tot als encants de la nostàlgia fins que no arribi una retirada que encara veu llunyana.

«Recordo les cadires al carrer i els veïns prenent la fresca a l'estiu, i això avui dia seria una cosa totalment inviable», descriu Gené, que també reconeix que fins als 8 anys el carrer de Buxeda era tot el seu món, sense necessitar-ne cap altre: «Amb els meus amics sempre ens movíem entre tres cases, i el fet que el meu pare tingués l'empresa tèxtil allà mateix ho feia tot més casolà. L'època del descobriment d'espais em va arribar a Bellaterra», comenta un dels pilots més polifacètics del moment en l'àmbit mundial –combina la tasca de provador de Ferrari amb la de pilot de Peugeot en les Le Mans Series–, que mai no s'hauria imaginat que, arran de l'homenatge que li van organitzar a la ciutat de Sabadell el 22 de juliol, acabaria recorrent «molts dels carrers per on solia passar a peu per anar a escola» conduint un prototipus.

Queda clar, per tant, que el destí de Marc Gené com a pilot no ve marcat per l'origen –«a Montmeló hi ha un circuit i encara no ha sortit ningú d'allà que destaqui conduint», puntualitza–, sinó per la genètica i un xic de fortuna. Si a casa li van regalar el seu primer kart va ser perquè va treure bones notes, i el fet que el seu germà Jordi fos captat per un cercapromeses el va ajudar a encarar l'eclosió definitiva. L'aprenentatge el va gestar a les pistes de Viladecans i, sobretot, de l'Escala, mentre que a Sabadell i Bellaterra perfeccionava dues altres fites importants en la seva vida: la llicenciatura d'econòmiques i el coneixement de cinc idiomes.


MARC GENÉ

Nascut a Sabadell el 29 de març de 1974, va estar a punt de llegir el pregó de la festa major de la seva ciutat la setmana passada. Ho van impedir els compromisos amb Ferrari, intensificats per la greu lesió de Felipe Massa. Tot i això, el flamant campió de les 24 Hores de Le Mans manté la il·lusió d'assumir aquest honor més endavant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.