Serveis

Mobilitat encallada

Trias deixa ara en l'aire la possibilitat que les motos circulin pel carril bus, quan abans n'era partidari

Declina pacificar el trànsit a la Via Laietana i no hi farà grans actuacions

CiU va intentartreure importància a l'informe del RACC que desaconsella les motos pel carril bus

Les primeres decisions en matèria de mobilitat sembla que se li estan embussant una mica al govern de Trias. Si a l'oposició CiU havia estat un ferm defensor de la circulació de les motos pels carrils bus, juntament amb el PP, ara no ho veu tan clar. Al setembre, CiU va crear una comissió de treball per estudiar aquest tema específicament, a petició del grup de la moto.

Ahir el PP va voler pressionar CiU amb una proposta, a la qual ningú no va donar suport, que reclamava l'aplicació immediata d'aquest canvi. Es donava la circumstància que el dia abans el RACC, també present en la comissió de treball, havia fet públic un estudi que desaconsellava la convivència de motos i busos al mateix carril perquè podia fer créixer l'accidentalitat. Situat en aquesta cruïlla, el regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, va haver de fer equilibris sense aclarir encara la posició del govern sobre aquest tema.

“Hem de deixar treballar la comissió”, va assenyalar Freixedes, per després fer un símil una mica més aclaridor entre l'estudi del RACC i el convidat a una festa. “Si un convidat arriba abans d'hora a una festa i posa la seva música, no vol dir que tots ballarem aquella música durant tota la festa”. Així, va voler dir que el del RACC és un informe més, per bé que confirma el que ja deien fins ara els mateixos estudis municipals. Al mateix temps, Freixedes va insinuar que es podria trobar un camí del mig entre la solució que les motos passin pel carril bus o es mantinguin com fins ara.

Al responsable de Mobilitat li va caure un bon xàfec de l'oposició, que li va recordar la seva postura quan no era al govern. “S'han entossudit amb una proposta equivocada i la seva tossuderia ara els crea un problema polític”, va etzibar Quim Mestre (ICV–EUiA). David Escudé (PSC) va reblar: “Ara ens demana la prudència que vostè no va tenir en l'anterior mandat.”

Aquest tema ja havia portat cua al final de l'anterior mandat, quan l'exregidor de Mobilitat, Francesc Narvàez, s'havia despenjat insinuant la possibilitat que motos i busos compartissin carril en algunes vies concretes de Barcelona.

Un parell de temes més van obligar el govern a mirar d'explicar el seu enfocament en qüestions de mobilitat: la Via Laietana i les pilones de Sarrià. Quant a la Via Laietana, CiU va refusar fer-hi una reforma per pacificar el trànsit. No es canviarà res de la fisonomia actual, però en canvi, sí que planteja petites accions, com treure'n els busos turístics (proposta endèmica) i reforçar l'ús de la plaça de Santa Caterina. El govern també va aprovar una proposta d'UxB per presentar un estudi, en el termini de sis mesos, de l'ordenació dels autocars turístics a tota la ciutat.

Sobre les pilones de Sarrià, CiU es va comprometre a aplicar mesures per pacificar el trànsit, després d'aconseguir rebaixar el to de la proposta dels socialistes, que criticaven la desactivació d'aquestes pilones. Pel que va dir Freixedes, no pensen tornar-les a aixecar, però sí que treballaran perquè el trànsit de cotxes no sigui un problema per al centre històric de Sarrià. El com també va quedar per a un altre dia.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.