Opinió

Portbou, l’R11 i el material mòbil

El 23 de gener passat, a causa del temporal Glòria dels tres dies anteriors, va ser una jornada caòtica a rodalies de Catalunya. En la línia R11 de Barcelona a Portbou/Cervera també vam patir, principalment a causa dels problemes entre Sant Celoni i Llinars i per les destrosses de la Tordera i l’onatge en diversos punts de l’RG1.

De tota manera, si a Portbou existís una reserva de material mòbil, ens hauríem estalviat retards i supressions de trens. Pel que fa a aquesta línia R11, tan estratègica i transfronterera, caldria disposar d’una millor planificació i informació a l’usuari en cas d’incidències greus; en aquest sentit, l’estació de Portbou hauria de jugar un paper més actiu com a centre neuràlgic ferroviari entre el sud de l’Estat francès i Catalunya. Ara bé, perquè això fos possible faria falta molta més voluntat política. Cal tenir present que el binomi R11/RG1 és l’espina dorsal de la mobilitat sostenible ferroviària de casa nostra.

Portbou (Alt Empordà)



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.