L’actual sistema educatiu
El sistema educatiu ha variat al llarg dels anys, i ha experimentat nombroses modificacions en aspectes singulars i distintius entre els diferents centres escolars. No obstant això, ha mantingut moltes de les seves deficiències i no ha estat capaç de rectificar-les progressivament. Els estudiants han modificat la seva manera de veure el món i, sobretot, d’aprendre. Actualment, s’ha deixat de banda l’aprenentatge vertader, per devoció, i s’ha passat a fomentar aquell basat en la memorització constant dels diferents conceptes imposats, sense ni tan sols comprendre’ls. D’aquesta manera, només s’impulsa una mica de preparació social cap a àmbits de major responsabilitat, com és una universitat que aspira a formar alumnes derivats a una professió de prestigi. Què passarà quan un metge només sigui capaç de recitar el significat de la malaltia del seu pacient?, i quan un advocat només recordi certs articles legislatius sense saber aplicar-los al cas del seu client? Clarament, aquesta situació només comportarà un baix nivell d’instrucció i una pèrdua de temps per als alumnes i la societat que es troba a la seva disposició. En conclusió, el sistema educatiu hauria de plantejar-se fer una sèrie de canvis per tal de millorar gradualment fins a assolir un nivell adequat. Consegüentment, s’aconseguirà una millor preparació estudiantil i, per tant, un ambient escolar positiu i saludable.
Girona