La variant d’Olot
El 2009, entrava el polèmic túnel de Bracons, sense fer o haver fet abans l’ara polèmica variant d’Olot.
I des d’aleshores les protestes pel trànsit per dins les poblacions no han deixat d’existir. Especialment a Olot, on un grup de gent ha estat tallant l’avinguda de Sant Jordi, per on passa la major part del trànsit rodat, per fer pressió a la variant i treure el trànsit nouvingut de fa uns quants anys. Si al començament es prohibien els camions en trànsit, això passà a la història. Els diferents projectes que afecten la vall d’en Bas no eren de bon grat, que volien millor una carretera, que passés per la serra del Corb i travessant la fageda d’en Jordà anés per darrere d’Olot. Però això, ja de primeres, no s’accepta. Més fàcil i barat fer la variant pels plans d’en Bas i les Preses, la qual afecta camps de conreu. I ara quan sembla que, amb els anys passats, ja al final es farà, almenys la variant que afecta la ciutat d’Olot, la cosa ara és amb doble o simple carril. L’una més ampla que l’altra. La variant d’Olot no passaria pel terme d’Olot, sinó mínimament, estarien més afectades les poblacions del voltant, que també demanen que es faci algun túnel per minimitzar l’impacte. Encara que tot ho governen els diners. Diners que després de tants anys, anys i anys, haurien emplenat la bossa per fer les variants ja sense dilació. Encara que sembla més que sigui cosa de política, com tot.
Girona