El lector escriu

Un metro per al Maresme

La situació en què es troba la línia ferroviària del Maresme a conseqüència dels embats causats per les llevantades (El Punt Avui, 2/04/2022) posa de manifest, una vegada més, que l’Estat no pensa implicar-se en el trasllat del traçat cap a l’interior.

Desenganyem-nos: tractant-se de Catalunya, la xarxa ferroviària catalana és la que és i seguirà així d’inamovible.

Veient aquest carreró sense sortida i perquè el Maresme no es quedi sense tren, l’opció és la prolongació del metro, que en un primer pas s’hauria de fer arribar a Mataró. Podria ser a través de l’L2, que de moment finalitza a Badalona. Fins i tot l’L1, que des de Santa Coloma de Gramenet es preveu que aviat faci cap també a Badalona.

Si fos l’L1, l’avantatge seria que a la capital del Maresme podria enllaçar directament amb Renfe, ja que comparteixen la mateixa via d’ample ibèric.

Sigui una, sigui l’altra, una costa densament poblada junt amb una capital comarcal important no es poden quedar sense aquest servei ferroviari.

Barcelona



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia