El lector escriu

Nou hores esperant ambulància

El 2 de novembre a les 11 h, la meva mare, de 88 anys, amb Alzheimer avançat, amb patologies diverses i amb mobilitat nul·la, va ingressar a urgències del Trueta. Al cap de set hores ja estava diagnosticada, amb tractament pautat i a punt per marxar. A les 18.45 h es va demanar ambulància per retornar-la a domicili. Transport sanitari no urgent, en diuen. Servei contractat amb Transport Sanitari de Catalunya SLU, amb un temps màxim d’espera de dues hores. L’ambulància va arribar a les 3.30 h. Nou hores després d’haver-se demanat el servei. Set hores de retard respecte del temps màxim establert en el contracte. Segons Salut, un 5% de 150.000 serveis han patit retards entre el gener i el juliol d’aquest any a la regió sanitària de Girona (El Punt Avui, 13 de setembre). Més de mil retards mensuals. Més de 30 retards per dia. Més de 30 persones, la majoria persones grans, incapacitades, vulnerables i fràgils, com la meva mare, afectades per dia. Inacceptable i imperdonable. Això és maltractar-los. No s’ho mereixen. Algú està cobrant per treballar malament i d’altres per permetre aquests despropòsits. Algun dia m’agradaria sentir a les notícies alguna veu que s’alci en contra d’aquest tracte tan indigne vers els nostres pares, avis, familiars i amics que es troben en la situació de precisar aquest servei.

Girona



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]