Una circumval·lació ferroviària
Tot i que estic a favor de l’ampliació de les línies del FGC que van a Terrassa i Sabadell, que seria a través d’una nova foradada per Collserola, fins que això no sigui realitat, caldria explorar, mentrestant, una nova possibilitat per descongestionar aquest servei que presenta signes de saturació. Com que la línia R4 de Rodalies, la que va de Manresa a Sant Vicenç de Calders, que travessa Barcelona i passa per Terrassa i Martorell, des de la cocapital vallesana es podria fer una derivació cap a Martorell. No serien més d’uns deu quilòmetres, cosa per la qual permetria una circumval·lació amb el cap i casal. El més important, val a dir, seria que donaria servei a sectors extrems de Barcelona, com Sant Andreu pel costat nord i l’Hospitalet i Sants pel sud, i permetria descongestionar, en part, la ja saturada línia dels FGC a Terrassa i Sabadell. A la vegada, facilitaria una connexió ferroviària directa del Vallès amb el Baix Llobregat.
Barcelona