La netedat virtual
Navegant per internet em trobo amb un d'aquests anuncis, tan ben fets, que t'apareixen en un cantó de la pàgina i on unes imatges fan que se te n'hi vagin els ulls. Potser han vist el d'Ikea, on un noi pica insistentment al darrere d'un vidre per cridar la teva atenció. El que els dic ens ven les bondats d'un netejador que es diu Cillit Bang (potser no ho escric bé). A l'anunci una presentadora famosa (la seva cara m'és familiar però no sé com se diu) va a casa d'una senyora a explicar-li que el producte li farà desaparèixer la brutícia de la pica del bany en un tres i no res. Ja se sap que en aquests anuncis hi surten sempre unes piques i uns vàters amb més brutícia que una cort de porcs.
La novetat de l'anunci és delirant. En un moment donat, la presentadora veu el panorama de la pica. Aplica el producte bondadós i, en aquell moment, veiem com s'atura la imatge. Surt una frase sobreimpressionada a la petita pantalla (el creatiu de l'espot ja compta que tu deus tenir el so fluix, que estàs procurant no veure els anuncis que se t'obren ara aquí i ara allà). La frase diu (tradueixo): “Interactua amb el ratolí per eliminar la brutícia”. És a dir, et demanen que moguis la mà de la dona de la pica bruta, que té una baieta, per tal de netejar-la virtualment. Algú podria pensar que si ja és penós haver de netejar a la vida real, més penós deu ser fer-ho de manera virtual. Jo també ho vaig pensar. Primer. Però és una temptació tan gran veure com la pica quedarà neta... Acabo de fer-ho. Fa una certa il·lusió mòrbida, netejar-la amb el ratolí. Per què ho he fet?
El pròxim pas és que les empreses de productes de neteja com Cillit Bang creïn videojocs femenins on la protagonista, per aconseguir l'amor del noi divorciat i al·lèrgic al compromís, he, he, hagi d'enfrontar-se a taques pèrfides i zombis (és a dir, que tornin a sortir un cop i un altre i un altre...).