Opinió

A la tres

Disculpes

“El govern demana perdó sovint per errors com ara el de les oposicions. L’acceptació ciutadana implica assumir culpes i canvis o es caurà en el “no hi ha res a fer” de rodalies

El govern i la consellera Vilagrà han demanat disculpes pel caos en les oposicions a funcionari. Mesos abans les havia demanat per la mala gestió de l’assetjament a la noia morta de Sallent, dues errades de gestió de l’administració. Demanar perdó no és un racó de pensar infantil en què et passes el temps equivalent a l’abast de la malesa en espera del garantit perdó familiar. Els executius –el català s’escuda massa sovint en la portaveu per evitar erosionar els consellers– tenen la temptació de creure que demanant disculpes ja n’hi ha prou, com van aconseguir en el cas de Sallent. I quan el descrèdit és excessiu hi ha destitucions, com ara la de la directora general. Podrien haver-se disculpat per haver entomat el 25% de castellà a les aules que crèiem blindat o per haver vinculat la construcció d’una residència a Santa Coloma de Gramenet al fet que hi guanyi el candidat d’ERC... A partir de quin grau d’errada, conseqüència o descrèdit calen disculpes o dimissions?

La portaveu del govern admetia ahir haver externalitzat les proves a una empresa “que no estava preparada”. Elegir els funcionaris que gestionen la Generalitat sembla una de les tasques més importants de l’administració, que convoca anualment 19.000 joves a la selectivitat o 11.000 a les proves MIR de metges, per citar-ne algunes de decisives i que prestigien qui les convoca per la seva objectivitat. Si el govern no aclareix les responsabilitats, i sobretot els detalls i les condicions del contracte amb l’empresa Cegos de les oposicions, contribuirà al descrèdit de la mateixa institució. El perill de diluir la responsabilitat o explicar-se en una comissió del Parlament seixanta dies més tard és apuntar-se a l’espolsada de culpa que habitualment practiquen rodalies, Renfe o Adif, de manera que ja ningú els atorga credibilitat, i hem assumit que no hi ha res a fer perquè millorin el servei o la informació al passatger. Ahir vam tenir un altre exemple de col·lapse del servei, i en tindrem per setmanes per la “mala sort” que va caure un llamp sobre el senyal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia