Opinió

LA GALERIA

Volem la caixa!

Les males condicions de l'N-II són causes objectives que ajuden que hi hagi accidents de circulació , massa d'ells, mortals

Un nou accident mortal a l'N-II! Un altre! Desgraciadament la nova que ahir al matí em va tornar a regirar les entranyes serà un fet habitual, una notícia recurrent durant molt de temps a les planes dels diaris, als noticiaris de ràdio i televisió, a les webs i a les xarxes socials. Ahir va ser al terme de Maçanet de la Selva. I no, no voldria pas que m'acusessin de fer demagògia perquè sé perfectament que un accident és això, un accident, i que sempre n'hi haurà, fins i tot a la millor carretera del món si parlem d'accidents de circulació. I també sé, sense que ningú m'ho hagi de recordar, que hi ha múltiples causes que poden provocar-los i que precisament per la categoria del fet, un accident, mai es podrà parlar de seguretat total. Ara bé, dit tot això, no puc evitar pensar que hi ha carreteres més desgraciades que altres i que si Tráfico espanyol i el Trànsit català tenen el dret i l'obligació de recordar-nos que l'elevada velocitat, la conducció sota els efectes de substàncies estupefaents o alcohol, les imprudències, el no portar cordat el cinturó de seguretat, no tenir el cotxe amb la ITV passada etc. etc. són causes que eleven la mortalitat a les carreteres, per la meva part tinc l'obligació i el dret periodístic de recordar de manera reiterada que les males condicions de la carretera anomenada N-II des de la Jonquera fins a Barcelona i especialment en els trams en obres començades i abandonades són causes objectives que ajuden a fer que hi hagi accidents de circulació, massa d'ells, mortals. I ja sé que el d'ahir no era en un tram en obres, però sí en un tram indecent per formar part de la xarxa viària en qualitat de carretera nacional.

I després de tornar a dir tot això, de recordar que a les Espanyes tenen autovies de luxe que fan innecessari pagar per anar d'una ciutat a l'altra com ens és obligatori fer a Catalunya si no volem perdre el dia, cal tornar a recordar que aquest tram de l'N-II és l'únic de les carreteres nacionals de l'Espanya radial que no està desdoblat. I que el retard no és d'un any, sinó de fa més de 30. Per tant, volgut. I dit això i pensant en el Cercle d'Economia i la gent que encara defensa que no hi ha mala fe, crec que el primer que faria una Generalitat que tingués la clau de la caixa i la mateixa caixa seria arreglar aquesta carretera. Vaja, se'ls hi hauria d'obligar. Per tant, el camí a seguir és clar...



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.