Política

La Diada de la punxada

La davallada de manifestants dona ales als mitjans espanyols per veure l’inici d’un període de transició que “normalitzi” la situació

Destaquen la irrupció a tot drap de l’himne espanyol en l’ofrena floral de Torra al matí

L’any passat, TVE va transmetre per primer cop la manifestació de la Diada. Ho va fer pel canal 24 h, però tot i això li van ploure les crítiques per haver donat veu a l’independentisme. Ahir, amb una mica de trampa, ho va tornar a fer i va doblar l’aposta: a més del canal de notícies, també va dedicar-hi un programa especial al circuit català de La 2. La transmissió en català, però, només es va poder seguir per la TDT, ja que operadors com Movistar oferien el senyal estatal de La 2. En qualsevol cas, les dues emissions de TVE van modificar el format respecte al de l’any anterior: ahir la manifestació de la Diada es va poder veure, però amb prou feines es va sentir. La realització del programa combinava, en dos requadres diferents, l’acció al carrer amb el que passava al plató, on sengles tertúlies d’opinadors aportaven també el contingut sonor. Així doncs, la gran majoria de discursos van passar inadvertits per als espectadors. Els de La 2 van sentir un debat sense representació de l’independentisme, però amb la presència de Joan López Alegre, que tot i anar de número 2 del PP no va obtenir el suport de l’electorat català. Al canal 24 h, tampoc no hi va haver temps per al discurs sobiranista i es parlava d’una “Diada de transició” cap a un retorn a la normalitat. De tantes estelades com es van veure, però, la presentadora va patir un lapsus en fer un canvi de tema cap a les negociacions per investir Pedro Sánchez: “Totes les mirades són a Catalunya, però també al que passa aquí, a Espanya”, va dir.

Als mitjans públics catalans (TV3, 3/24 i BTV), en canvi, els periodistes eren a peu de carrer i es va seguir i escoltar tot el que succeïa a l’escenari. I, al País Basc, què hi deien? El programa de tarda d’ETB, ¿Qué me estás contando? va tenir uns instants una petita pantalla amb imatges de la manifestació, però el contingut principal eren xafarderies diverses i comparatives de la qualitat dels tuppers.

Les televisions privades hi van parar menys atenció: només La Sexta s’hi va fixar un cop van acabar els actes, mentre que a Intereconomía apareixia un presentador de somriure sorneguer que celebrava la davallada de manifestants i l’aparició de l’himne espanyol en l’ofrena floral del president de la Generalitat al monument a Rafael Casanova. “És, sense dubte, la imatge del dia”, deia.

Els diaris editats a Madrid també hi sucaven pa en les seves edicions digitals: “La participació més baixa dels últims anys en plena pugna de l’independentisme”, deia El País. El Mundo també destacava que la d’ahir va ser “la participació més baixa des que va començar el procés”, un aspecte en el qual també coincidia La Razón. L’ABC remarcava que la Diada “es desinfla” un 40%, traient valor a una protesta de més de mig milió de persones.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Rufián apunta a una nova abstenció si hi ha un acord entre PSOE i Podem

Madrid

JxCat transmet a Felip VI el seu ‘no’ a la investidura de Sánchez

Madrid

El Parlament pagarà 13.000 euros a Junqueras i 900 euros a Sànchez perquè han deixat de ser diputats i no tenen feina

Barcelona

Iglesias avisa a Sánchez que repensaria la seva abstenció en funció del contingut de l’acord amb Cs

Madrid

Marín defensa que el 155 “no és la solució”

Barcelona

Sánchez trucarà aquest dimarts a Iglesias, Casado i Rivera per conèixer la seva “decisió final”

Madrid

Rivera demana una reunió urgent amb Sánchez i el PSOE es mostra disposat a fer la trobada

madrid

Domènech es desmarca d’un govern de concentració sobiranista: “Ara fer una suma de partits per fer què?”

Barcelona

Junqueras reclama al Suprem que deixi “en suspens” la sentència de l’1-O a l’espera de la prejudicial al TJUE

brussel·les