Política

Millora a l’AP-7 per evitar cues al Vallès i tercer carril a Amposta

En plena pugna de xifres i dades entre la Generalitat i l’Estat sobre el compliment de les inversions i sobre el dèficit d’infraestructures, el Ministeri de Transports Mobilitat i Agenda Urbana està fent una ràtzia per diferents zones de Catalunya en què anuncia diverses actuacions per millorar la mobilitat. La majoria es concreten a l’AP-7, que amb la retirada dels peatges concentra greus problemes de retencions, col·lapse i accidents. L’encarregat d’explicitar-les és el secretari general d’Infraestructures del Ministeri, Xavier Flores, que primer va anunciar en un acte a la Cambra de Comerç de Tarragona l’ampliació d’un tercer carril entre l’Hospitalet de l’Infant i Amposta, una actuació que té els primers estudis tècnics fets i de la qual es posarà a licitació enguany el projecte constructiu. Aquest s’afegirà a la construcció que es va explicitar a l’abril d’un quart carril a l’AP-7 entre el Vendrell i el Papiol que costarà 200 milions i ahir Flores, en la seva visita al Consell Comarcal del Vallès Occidental, va plantejar una tercera ampliació amb un tercer carril a Montmeló i Parets en sentit Tarragona i la millora de la connexió amb la C-17 que tindrà fet el projecte constructiu enguany i costarà 30 milions.

Però el paquet de mesures està valorat en 78,2 milions i han de ser “de tramitació ràpida” perquè actuen sobre corredors ja existents, va explicar Flores. Inclouen la reordenació dels accessos en sentit nord entre Cerdanyola, Badia del Vallès i Sant Cugat i també de les connexions amb la B-30 en direcció a Girona, que costarà 22,1 milions amb previsió de licitació del projecte constructiu aquest any. Flores va posar d’exemple les actuacions que ha anat desenvolupant la Generalitat els darrers anys a la C-58 per comparar el tipus de projectes i volum d’obres que comportaran per millorar la seva “funcionalitat i seguretat”.

Precisament es vol millorar la connexió de la C-58 en direcció a Tarragona amb una doble connexió directe cap a la B-30 i una altra cap a l’AP--7, que tindrà el projecte fet enguany i un pressupost de 8,2 milions; o la millora del ramal d’enllaç entre la C-58, l’AP-7 i la N-150 en sentit Tarragona, que tindrà un cost de cinc milions. Un altre punt on es preveu una actuació de millora i que és un punt crític en la mobilitat és a l’altura del polígon industrial Santiga, a Barberà del Vallès, on es vol millorar la capacitat de les rotondes dels accessos i sortides per cada sentit de circulació (4 milions). La darrera actuació que va presentar, i que tindrà un cost de 8,8 milions, és el de la millora de la connexió amb la C-60 d’acord amb el govern de la Generalitat, amb qui va assegurar que estan tenint diverses reunions tècniques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

estats units

Creix la tensió en les protestes contra Israel a les universitats

barcelona
Pere Aragonès
President de la Generalitat i candidat d’ERC el 12-M

“El problema no ha estat l’estratègia els últims tres anys, sinó qui la liderava”

Barcelona

Seguretat en clau de país

Girona
estats units

L’Església Metodista autoritza que hi hagi clergues homosexuals

barcelona

Vergés (Junts): “Hem vingut a gestionar tots els temes”

olot
escòcia

L’SNP supera una moció de censura al Parlament

barcelona
política

Puigdemont reprèn la campanya entrant en el cos a cos amb els socialistes

barcelona

ERC reivindica l’atur més baix dels últims 15 anys

girona
xina

Pequín controlarà per llei la informació de les xarxes socials

barcelona