Política

El primer ministre britànic destitueix el president dels ‘tories’ per un escàndol d’impostos

El govern de Sunak ha constatat irregularitats de Zahawi amb Hisenda

El primer ministre britànic, Rishi Sunak, ha destituït el president del Partit Conservador i ministre sense cartera, Nadhim Zahawi, per violar el codi de bona conducta ministerial en relació a un escàndol per irregularitats en la seva declaració fiscal quan era ministre d’Economia. Fa uns mesos va admetre que havia pagat una multa a Hisenda després de detectar un error, que ell va qualificar “de no deliberat” en el pagament d’impostos.

En una carta enviada a Zahawi, el primer ministre assenyala que “està clar que hi hagut una seriosa violació del codi de bona conducta ministerial”.

“Després de finalitzar la investigació de l’assessor independent, està clar que hi ha hagut una violació greu del codi ministerial. Com a resultat, l’he informat de la meva decisió de destituir-lo del seu càrrec en el govern de la seva majestat”, explica en la carta feta pública aquest diumenge.

Segons va informar fa uns dies el diari The Guardian, Zahawi havia acordat amb Hisenda pagar un deute pendent amb un recàrrec del 30% per la qual cosa va abonar un total de 5,47 milions d’euros. Segons Zahawi, que va ser ministre d’Economia l’any passat, el recàrrec estava relacionat amb la firma de demoscòpia Yougov, que va fundar l’any 2000.

En fer-se pública la polèmica, el Partit Laborista va demanar la dimissió de Zahawi.

L’assessor del govern que ha investigat Zahawi va informar Sunak que havia constatat certes “omissions” per part del ministre quan va accedir al govern l’any passat. Segons l’assessor, Zahawi no va revelar informació rellevant sobre la multa amb Hisenda quan va ser nomenat president del Partit Conservador i ministre sense cartera l’any passat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

guerra a ucraïna

En alerta pel pla nuclear de Putin a Bielorrússia

moscou
política

Trump desbarra fort contra la justícia sense cap prova

BARCELONA
política

Borràs carrega contra Marta Rovira per la seva visió de l’1-O

CALELLA
catalangate

Pegasus monopolitza l’atenció al Congrés

Madrid

Maragall fa una llista per “conquerir” Barcelona

Barcelona
política

Pilar Urbano es capbussa en la crònica del procés

Madrid
Estat espanyol

Sánchez rellevarà les ministres Darias i Maroto “abans del 4 d’abril”

Madrid
JOAN ‘NANI’ MORA I BUCH
ALCALDE DE SANT ANDREU DE LLAVANERES (ERC)

“Hem complert amb el compromís de transparència i diàleg”

SANT ANDREU DE LLAVANERES
Mediterrani
El drama migratori

L’etern retorn de les morts evitables

Roma