Política

ESTATS UNITS

Suspès un sisè policia per la pallissa mortal a un noi negre a Memphis

El nom de l’agent Preston Hemphill no s’havia facilitat fins ara

El seu advocat, Lee Gerald, ha indicat que el seu client era present quan els agents van interpel·lar Tyre Nichols, però no quan va ser agafat i colpejat per cinc policies

La Policia de Memphis (Tennessee) ha anunciat avui que ha suspès un sisè agent en el marc de la investigació oberta per la pallissa mortal al jove afroamericà Tyre Nichols durant el seu arrest per una suposada infracció de trànsit.

L’agent Preston Hemphill, contractat el 2018, va ser suspès quan van començar les indagacions, però el seu nom no s’havia facilitat fins ara.

El seu advocat, Lee Gerald, ha indicat en un comunicat difós a la premsa que el seu client era present quan els agents van interpel·lar en un primer moment el jove, però no al segon lloc dels fets, quan Nichols va ser agafat i colpejat per cinc policies després d’haver escapat corrent de la primera trobada amb els agents.

“Està cooperant en aquesta investigació”, ha afegit el lletrat a la seva nota.

Els altres cinc agents —tots ells afroamericans, a diferència de Hemphill, de raça blanca—, estan detinguts i s’enfronten a diversos càrrecs penals per la mort de Nichols, a qui van arrestar el 7 de gener a Memphis.

El vídeo de l’arrest, difós el dia 27 passat, mostra que els policies van detenir el jove, el van treure del vehicle a la força i el van apallissar, donant-li puntades de peu al cap, picant-li amb una porra i fins i tot fent servir una pistola paralitzant de descàrregues elèctriques o tàser.

Quan va acabar la pallissa, van arrossegar Nichols fins a un cotxe patrulla, el van asseure a terra i van xocar punys en senyal de celebració.

La brutalitat de l’arrest, que va provocar la mort de Nichols tres dies després, ha revifat els reclams de manifestants i membres del Congrés perquè hi hagi un canvi de mentalitat a la policia dels Estats Units, acusada de fer servir la força de manera desproporcionada contra la comunitat negra.

A nivell local, la Policia de Memphis va anunciar dissabte que ha decidit desmantellar la unitat ‘Escorpí’, a la qual pertanyien els agents que van apallissar Nichols i que va ser creada el 2021 amb l’objectiu de reduir la violència als barris de la ciutat que més la pateixen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Arxivada la denúncia contra el regidor de Vic Albert Castells per prohibir al PP instal·lar una carpa

vic

Eusebi Alsina lidera Amb Força per Campelles i el Baell-Compromís Municipal

campelles

Tres dones encapçalen la llista de Sumem CUP Banyoles

banyoles

Rússia bombardeja la ciutat natal de Zelenski

Barcelona
FRANCESC COLOMÉ I TENAS
ALCALDE DE LES FRANQUESES DEL VALLÈS (JUNTS)

“Ser Vila Europea de l’Esport l’any vinent serviria per situar-nos al mapa”

estat francès

El carrer manté el torcebraç amb Macron

unió europea

La UE reitera el seu suport al pla de pau de Zelenski davant el xinès

estat espanyol

La renúncia d’una vocal del CGPJ reobre el debat d’una dimissió en bloc

madrid
estat francès

El carrer manté el torçebraç amb Macron per les pensions

barcelona