Política

Més de mig miler de persones es manifesten a Barcelona contra les infiltracions policials en entitats socials

Els participants denuncien la persecució de militants i els seus espais per part de l’Estat

Un grup reduït d’encaputxats ataca tres entitats bancàries al passeig de Sant Joan

Més de mig miler de persones –unes 600, segons la Guàrdia Urbana de Barcelona– s’han manifestat aquest dissabte al vespre pels carrers del centre de la ciutat per denunciar la infiltració d’un agent de la Policia Nacional espanyola en entitats socials de la capital catalana.

La manifestació ha arrencat amb la lectura d’un manifest als Jardinets de Gràcia i ha recorregut diversos carrers rere lemes com Infiltració sense escrúpols, solidaritat sense límits i Ministeri d’Interior, còmplice i torturador.

La marxa ha transcorregut sense incidents fins a la confluència dels carrers Bailèn i Diputació, on s’hi ha tornat a llegir el manifest i s’ha animat els participants a mantenir la protesta, que ha continuat pel passeig de Sant Joan.

A l’alçada de la plaça Tetuan, un grup reduït d’encaputxats ha atac una entitat bancària, acció que han repetit metres avall amb dues oficines més. Els participants en l’acció han llançat objectes, esberlat vidres i pintat les parets de les oficines amb missatges com ACAB (les sigles en anglès de tots els policies són bastards).

Un ampli dispositiu policial d’agents de la Guàrdia Urbana i Mossos d’Esquadra ha seguit de prop la marxa.

El recorregut ha finalitzat al passeig Lluís Companys, sota l’Arc de Triomf, on s’ha llegit el manifest per tercera vegada. El text recorda que l’agent de policia s’havia infiltrat en grups com la Cinetika, una acció que veuen com la demostració que “l’Estat desplega els seus mecanismes de control i repressió per perseguir persones militants i els seus espais”.

La convocatòria ha quedat dissolta cap a dos quarts de vuit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

JUDICI A L’1-O

Serret considerava un deure complir el mandat de fer l’1-O

barcelona

Raquel Sánchez nega un tracte de favor al corredor atlàntic en detriment del mediterrani

Barcelona
MÚSICA

Portalblau arrenca el 31 de març amb Roger Padrós a l’Alfolí de la Sal

l’ESCALA
CONFLICTE BÈL·LIC A L’EST D’EUROPA

Una delegació de la OIEA visita la central nuclear de Zaporíjia

BARCELONA

El govern busca familiars de 372 soldats desapareguts a Mallorca l’estiu de 1936

barcelona
POlÍTICA

ERC fa pública la seva llista a Salt per a les municipals

SALT
el retorn de clara ponsatí

Aragonès reivindica que la derogació de la sedició ha facilitat el retorn de Ponsatí

barcelona
israel

Netanyahu rebutja les crítiques de Biden a la reforma judicial

barcelona
TAIWAN

La presidenta de Taiwan desafia la Xina

BARCELONA