Política

política

Junts i ERC arriben a un acord per governar conjuntament el Consell Comarcal de la Selva

Les dues forces independentistes treballaran de manera conjunta a l’ens, del qual Junts n’assumirà la presidència en el mandat 2023-2027

El president de Junts a la Selva, Jordi Camps, i el de la Federació Comarcal d’ERC, Albert Sanz, han signat aquest divendres a la tarda un acord per tal que les dues forces governin de manera conjunta el Consell Comarcal durant el mandat 2023-2027. Segons el comunicat, el pacte permetrà “garantir l’estabilitat i estar al costat de la gent en un moment en què com a comarca cal assumir importants reptes”, així com “tenir un govern amb la màxima representativitat, ja que es tracta de les dues forces més votades a la Selva”, amb onze i nou consellers respectivament.

D’aquesta manera, l’acord, pel qual Junts assumirà la presidència durant els propers quatre anys, així com una vicepresidència i dues vicepresidències les assumirà ERC, parteix de la construcció d’una “estructura unificada consensuada” que permeti encarar “les polítiques comarcals necessàries” per abordar les problemàtiques i oportunitats existents als diferents municipis.

“La voluntat és donar un millor servei cap els ajuntaments, sobretot els més petits, que ajudi a millorar la vida dels ciutadans i ciutadanes de la comarca”, han explicat les dues parts en el document de l’acord.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

estats units

Biden s’uneix a uns piquets del sector del motor

barcelona
Política

L’adeu de Joan Pou, exalcalde de Maià de Montcal

llengua

Un relator de l’ONU apunta que denegar l’oficialitat al català és “una forma de discriminació” en dret internacional

barcelona

Puigdemont, Ponsatí i Comín demanen que es recusi Llarena per qüestionar l’amnistia

BARCELONA

Sumar opta per la portaveu del Congrés en lloc de Yolanda Díaz

barcelona

ERC i Trias x Barcelona porten una proposició a favor de l’amnistia al ple municipal

BARCELONA

Abascal defensa que el 155 es va aplicar per protegir els independentistes “de la ira dels espanyols”

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Macron, disposat a fer canvis legals sobre Còrsega si hi ha acord amb els nacionalistes

barcelona
canadà

Creix la polèmica per un homenatge a un nazi d’origen ucraïnès al Parlament del Canadà

barcelona