Política

pròxim orient

Els houthis celebren el “progrés substancial” en el seu desenvolupament militar

Els rebels del Iemen treuen pit enmig de campanya de bombardejos dels EUA

El ministre de Defensa i Producció Militar dels rebels houthis del Iemen, Mohamed al-Atifi, ha afirmat aquest dimarts que el desenvolupament armamentístic del grup xiïta està experimentant avanços “substancials”, especialment en els sistemes de defensa aèria, enmig de la campanya de bombardejos dels Estats Units.

“Hi ha un progrés substancial en la indústria militar amb tecnologies modernes, incloent-hi sistemes de defensa aèria, que estan experimentant un desenvolupament notable”, ha dit al-Atifi durant la reunió setmanal del gabinet dels rebels houthis, segons l’agència de notícies ‘Saba’, controlada pels insurgents.

Els rebels, recolzats per l’Iran, afirmen haver abatut 22 drons MQ-9 Reaper nord-americans des de novembre de 2023, quan van començar les seves operacions contra la navegació en el mar Roig i atacs contra Israel en resposta a la guerra en la Franja de Gaza.

Precisament, aquests atacs han desencadenat dures respostes d’Israel, els Estats Units i el Regne Unit contra posicions dels houthis i infraestructura vital –com a ports i centrals elèctriques– en les zones sota domini insurgent al Iemen.

L’última ofensiva a gran escala va ser llançada el passat 15 de març per ordre del president estatunidenc Donald Trump i, des de llavors, les forces dels Estats Units realitzen bombardejos contra el Iemen gairebé diàriament que han matat al voltant de 300 persones, segons el recompte que han fet els rebels.

Al-Atifi ha dit que l’“agressió nord-americana no ha afectat” les capacitats militars dels houthis, sinó que “han augmentat la seva força, resiliència, fermesa i determinació per a continuar la confrontació i continuar desenvolupant les seves capacitats per a enfrontar-se als enemics i fer costat a Gaza”.

Així mateix, ha afirmat que els houthis estan preparats per a fer front a “qualsevol moviment dels mercenaris dins del país en suport de l’enemic nord-americà i israelià”, en referència a les forces del govern internacionalment reconegut del Iemen estacionades en el sud i l’est del territori iemenita.

El ministre ha fet aquestes declaracions en una jornada en el qual els avions de combat nord-americans han bombardejat novament el Iemen, en particular el districte de Bart al Enan de la província d’AL Jawf, segons ha informat la televisió Al-Masirah, portaveu dels houthis.

Segons el Comando Central dels EUA (CENTCOM), des de l’inici de l’‘Operació Rough Rider’ les seves forces han atacat més de 800 objectius i han matat a “centenars de combatents houthis i a nombrosos líders houthis, incloent-hi alts comandaments de míssils i vehicles aeris no tripulats”.

Washington reconeix que l’operació no ha aconseguit detenir als insurgents, si bé apunta que la campanya de bombardejos ha reduït “el ritme i l’eficàcia dels seus atacs”, ja que els llançaments de míssils balístics s’han reduït en un 69% i els de drons en un 55%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.