Política

L’APUNT

D’escoles a monòlits pels “caiguts”

El 4 de febrer del 1940 s’inauguraven els relleus del pont de l’Aigua, obra de Joan Carrera Dellunder, per commemorar el primer aniversari de la “Liberación”. La càmera d’Antoni Varés ho va testimoniar i l’ Arxiu de Girona ho recordava aquesta setmana coincidint amb l’efemèride; la de la fi del somni republicà. El seu llegat perdura en l’ideari i els valors però també en un patrimoni que, tot i formar part del paisatge urbà, quotidià, es manté invisible. Són les escoles per a classes treballadores, els habitatges, amb hort i de cara a solana, pensats per als obrers... edificacions, resultat d’unes polítiques socials i modernitzadores, i que continuen alçats. Perquè mentre uns van construir escoles, els altres van aixecar monòlits “als caiguts per la pàtria”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ESTATS UNITS

Biden imposa noves restriccions per demanar asil a la frontera sud

BARCELONA
estat espanyol

Sánchez critica la citació de la seva dona amb una altra carta a la ciutadania

barcelona
memòria democràtica

Llach i Delgado a Via Laietana 43

barcelona
tribunals

L’Audiència atura la pròrroga judicial que investigava la suposada trama russa del procés

barcelona
índia

Modi es proclama guanyador amb una estreta majoria al Parlament

barcelona
guerra a gaza

Biden pensa que Netanyahu allarga la crisi per a mantenir el poder

barcelona
política

L’ocupació dels escons al Parlament torna a l’eix esquerra-dreta

barcelona
guerra a europa

Ucraïna augmenta els atacs a Kursk i manté la pressió sobre Belgorod

barcelona
política

La llei de protecció digital als nens tipifica com a delicte els ‘deep fakes’

madrid