Política

Argimon defensa l’encert de la compra de l’ICS del 2020

Admet el “risc” de l’operació per adquirir el material, però en reitera la legalitat

El conseller de Salut, Josep Maria Argimon, va defensar ahir en comissió al Parlament l’operació de compra de mascaretes i altre material sanitari que va efectuar l’Institut Català de la Salut (ICS) el març del 2020, quan aleshores n’era el director gerent, i que ha estat qüestionada per l’Oficina Antifrau de Catalunya (OAC). Argimon va reiterar que va ser una operació de “risc”, però en va defensar l’encert: “No ens vam equivocar, per sort” i l’arribada del material va servir per protegir el personal sanitari “en un moment de màxima escassetat i més pressió assistencial” a escala mundial.

El conseller va emfatitzar que ni l’OAC ni la Sindicatura de Comptes han detectat cap “element de corrupció” ni irregularitats, i que entregaran un informe a l’OAC sobre la suposada “feblesa” de l’empresa Basic Devices, que va rebre l’encàrrec, i sobre la “temeritat” d’haver-li anticipat 35 milions dels 60 milions previstos. També va recordar que havien aturat l’operació i van denunciar per possible “frau” l’empresa, però que ho van retirar i van reprendre la compra en reunir-se amb representants de la companyia i obtenir garanties de solvència.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]