Mor l’advocat i exdiputat del PP al Congrés Jorge Trías Sagnier
L’exparlamentari barceloní va ser el denunciant dels papers de Bárcenas
L’advocat i exdiputat del PP al Congrés Jorge Trías Sagnier ha mort aquest dimecres als 73 anys d’edat. Trías va ser parlamentari al Congrés dels Diputats per Barcelona entre el 1996 i el 2000, i anys després va ser un dels primers denunciants dels papers de Bárcenas. Durant la investigació judicial, va assessorar l’extresorer, que va acabar entregant a l’ara traspassat una còpia de la caixa B del partit. Va denunciar que a la formació es pagaven sobresous de fins a 10.000 euros en sobres a dirigents del PP i que els tresorers portaven una comptabilitat B de les donacions.
Trías Sagnier va ser secretari d’organització de la Lliga de Catalunya entre el 1975 i el 1976 i assessor del ministre de Justícia el 1977. També va ser vicepresident del Comitè Espanyol de la Lliga Europea de Cooperació Econòmica entre el 1983 i el 1991. Igualment, havia col·laborat en la Fundació FAES de José María Aznar.
La Federació de Comunitats Jueves d’Espanya ha lamentat la mort de l’advocat en un comunicat, a través del qual ha recordat que Trías Sagnier va aconseguir el 1991 una sentència “històrica” del Tribunal Constitucional que va permetre, quatre anys més tard, reformar el Codi Penal per incloure-hi la negació de l’Holocaust.