Punt divers

El pont que unirà Deltebre i Sant Jaume d'Enveja serà transitable el pròxim setembre

Els veïns de Deltebre (Baix Ebre) i Sant Jaume d'Enveja (Montsià) podran caminar i circular pel nou pont sobre l'Ebre que unirà els dos municipis el pròxim setembre. Tal com ha explicat aquest dimecres a Deltebre el conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquim Nadal, en la seva visita a les obres, els treballs -iniciats el juny del 2008- acabaran el setembre vinent. D'aquesta manera, es farà realitat una reivindicació històrica dels dos municipis que, situats a banda i banda de l'Ebre, fins ara només poden comunicar-se a través del transbordador o per carretera, desplaçant-se fins a Amposta en un recorregut de més de 20 quilòmetres. Les obres tenen un pressupost de 17,1 MEUR.

La nova estructura tindrà forma de pont penjant, una longitud de 250 metres, una amplada de 19,3 metres i un gàlib nàutic lliure de 12 metres en el tram central. Fins ara, ja s'han executat els dos estreps, la pila i gran part de l'estructura metàl·lica del costat de Deltebre, on també s'estan iniciant els treballs per al muntatge del tram que conformarà la part central del pont. El conseller Nadal ha destacat que 'ara comença l'obra al costat de Sant Jaume', de manera que 'en tres mesos ja tindrem una estructura simètrica, amb dos pilars visibles que s'enfonsen 45 metres sota el riu'. La col·locació de la plataforma, que es farà el mes de juny, permetrà tancar el pont. En aquest sentit, Nadal ha concretat que la peça central farà 60 metres de llargada i s'ubicarà amb grues després de botar-la al riu i pujar-la. Posteriorment, es faran la pavimentació i els acabats del pont, que es dividirà en dos espais diferenciats: un per als vehicles i l'altre per als ciclistes i els vianants, que podran contemplar el riu des d'una barana que servirà de mirador. A més de la millora de la mobilitat i les connexions, el pont ha estat concebut com una obra que té en compte els valors ambientals i paisatgístics del Delta de l'Ebre i que permet integrar l'estructura en l'entorn i potenciar-ne els valors, així com afavorir el desenvolupament econòmic de la zona.El conseller ha destacat que la construcció del nou pont 'és una reivindicació històrica per als dos municipis i per al Delta', ja que 'la substitució del pas barca suposa un important canvi en les comunicacions'. Així, segons Nadal, aquesta obra demostra 'l'important compromís del Govern de respondre a les expectatives del territori i de construir aquelles infraestructures que la gent del Delta ha reivindicat sempre'.D'altra banda, el màxim responsable del PTOP ha recordat que el nou pont serà 'el punt central de l'Anella del Delta', una anella viària i de carrils bici que té per objectiu equilibrar la viabilitat dels dos hemideltes, dotant-los d'una bona infraestructura de comunicació en tots els nuclis urbans.La continuïtat del pas de barcaTot i que el nou pont permetria l'eliminació del pas de barca a través dels transbordadors, Nadal ha manifestat que, 'des d'un punt de vista romàntic, el pas de barca hauria de continuar com a atractiu turístic'. A més, sota l'estrep de la banda de Deltebre s'ha construït un local d'uns mil metres quadrats que 'obre una nova oportunitat'. 'Podem pensar en alguna utilitat per al local, que estigui vinculada al riu i als atractius turístics de la zona', ha conclòs el conseller.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.