Administracions

L’atenció ciutadana en línia ha crescut un 600% a Girona

L’Ajuntament posa en servei una web per tramitar el padró de forma telemàtica

Les gestions pel padró representen el volum més important de peticions i a partir d’ara es podran fer des de casa

Entre els canvis d’hàbits que s’han anat incorporant arran de la pandèmia i que han vingut per quedar-se hi ha l’apartat de les gestions entre la ciutadania i les administracions. A l’Ajuntament de Girona, amb la Covid-19 les peticions per la seu electrònica han augmentat un 600%, i han passat de les 1.312 del 2019 a les 7.932 del 2020. Ara l’Ajuntament ha habilitat una nova web, girona.cat/poblacio, que recull tota la informació per poder tramitar el padró de forma telemàtica des de la seu electrònica. Fins ara la ciutadania s’havia de desplaçar per empadronar-se, canviar de domicili o modificar les dades, o comprovar si són al cens electoral.

Amb la nova web aquests tràmits ja es poden fer íntegrament en qualsevol moment del dia i des de casa, sense haver-se de desplaçar, i evitar així les cues. Segons dades del 2020, un 51,28% dels tràmits que es fan a l’Oficina d’Assistència en Matèria de Registre (OAMR) tenen a veure amb el padró. En concret, de les 35.002 atencions presencials que es van fer l’any passat, 17.952 estaven relacionades amb aquesta finalitat.

“Des del govern estem convençuts –ja ho estàvem abans de la pandèmia i ara encara més– que hem d’oferir el millor servei a la ciutadania, i aquest a vegades exigeix poder fer els tràmits des de casa”, explicava la tinenta d’alcaldia i regidora d’Hisenda i Règim Interior de l’Ajuntament de Girona, M. Àngels Planas, en la presentació de la nova plataforma.

A més, en els casos en què calgui presentar-se, a la web es troba la relació de la documentació necessària i un apartat per demanar cita prèvia. Des del servei s’ha detectat que moltes persones, si no tenen tots els documents, han de presentar-se més d’un cop, i d’aquesta manera es vol facilitar que si s’ha de fer un desplaçament es puguin resoldre en una sola vegada les posssibles casuístiques (menors d’edat, famílies monoparentals, persones de la Unió Europea, acreditació de la titularitat de l’habitatge i document d’identitat).

Planas hi va afegir que un altre canvi que ha vingut per quedar-se és el trasllat de l’atenció ciutadana de totes les àrees de l’Ajuntament al vestíbul del Teatre Municipal, del qual es fa una bona valoració.

LA XIFRA

35.002
atencions presencials es van fer l’any passat a Girona; més de la meitat, 17.952, eren pel padró.

Més del 90% dels tràmits, ara en línia

Actualment, més del 90% dels tràmits de l’Ajuntament de Girona es poden fer en línia, explica la regidora M. Àngels Planas. Al nou portal, a part de la gestió del padró, també es troba informació per facilitar altres tràmits que encara necessiten una gestió presencial, com ara la tramitació d’un casament o la inscripció al registre de parelles de fet, a més de dades estadístiques i els resultats de les últimes eleccions municipals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’Audiència de Girona deixa en llibertat sota fiança els líders de la xarxa de falsificació de carnets de conduir

Girona

Interior demana als boletaires que adoptin les mesures de seguretat bàsiques al bosc

Barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Ruixats al litoral i a les comarques gironines

Barcelona

Baixen a 70 els grups escolars confinats i no hi ha cap centre tancat

Barcelona
Ripollès/ Cerdanya

Forfets de temporada

La velocitat de transmissió augmenta a Barcelona i al Pirineu

Barcelona

Tarragona recupera la tradicional cavalcada dels Reis d’Orient

Tarragona
Sant Joan les Fonts

Contenidors per a restes de poda

La Vall d’en Bas

Secretaria de la Xarxa de Ciutats i Viles Educadores