Medi ambient

Inversió de 140 milions en 6 anys per combatre inundacions

L’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) té previst aprovar en els propers mesos el Pla de Gestió del Risc d’Inundació i el Programa de mesures per a l’àmbit de les conques internes, dos documents que contemplen una inversió de més de 140 milions en els propers sis anys a Catalunya. L’objectiu és estudiar els efectes del canvi climàtic en les inundacions fluvials i definir les accions de prevenció, protecció, preparació i recuperació davant dels efectes dels fenòmens meteorològics. Ho ha anunciat el director de l’ACA, Samuel Reyes, en una jornada per abordar aquestes problemàtiques en l’actual context d’emergència climàtica que s’ha celebrat a Manresa i en la qual hi han participat 170 persones.

Dels 140 milions previstos, 127 milions seran aportats per l’ACA, mentre que 9,5 milions aniran a càrrec de la Direcció General de la Costa i el Mar i prop de 3 milions els assumiran els titulars de les infraestructures.

Aquesta planificació, que serà vigent fins el 2027, tal i com determina la directiva europea per a l’avaluació i gestió del risc d’inundacions, defineix les accions i mesures per a gestionar i reduir el risc d’inundacions a les conques internes, on la Generalitat té plenes competències en la matèria.

Així, les mesures plantejades consisteixen en actuacions de restauració, reducció de la vulnerabilitat de les infraestructures, actuacions per a la millora del drenatge urbà, la millora en la capacitat predictiva, entre d’altres.

La sessió celebrada aquest dijous a Manresa ha comptat amb la participació de diverses administracions implicades, des del ministeri per a la Transició Ecològica i Reptes Demogràfics, fins a Aigües de Galícia, el Servei Meteorològic de Catalunya, la Universitat de Barcelona, així com altres representants destacats del món científic i universitari, entre d’altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

40 milions per canviar cobertes d’amiant per plaques fotovoltaiques

Sant Vicenç de castellet

Demanen la creació d’una Taula Nacional de l’Aigua davant l’episodi de sequera

barcelona
urbanisme

Vistiplau per convertir l’escola Fanals de Platja d’Aro en residència

PLATJA D’ARO

Interior estudia emprendre accions legals contra l’empresa proveïdora dels nous camions de bombers

barcelona

Nova àrea d’intervencions mínimament invasives al Trueta

girona

Taller del PSC de Palafrugell per detectar necessitats socials

PALAFRUGELL

Balcells titlla de “revenja” la investigació a Argimon per les vacunacions a policies

BARCELONA

Experts del Clínic alerten que més de 4 porros a la setmana són un risc per a la salut

barcelona
SOCIETAT

Girona inaugura avui la nova seu de l’Espai LGTBI al carrer del Torín

GIRONA