L’oposició vol que s’obri la residència d’Horts de Miró
La CUP, el PSC, C’s i el PP aprovaran en el ple de Reus de demà que l’equipament entri en funcionament
L’oposició en bloc de l’Ajuntament de Reus, formada per la CUP, el PSC, C’s i el PP, presentarà una moció en el ple de demà en què exigirà que es posi en marxa la residència d’avis i el centre de dia d’Horts de Miró, on ara per ara només és actiu el centre d’atenció primària (CAP). Una vintena de persones es van reunir ahir a les portes de l’equipament per reclamar que aquest pugui atendre “la gent gran que ho mereix”, en paraules de la regidora cupaire Mariona Quadrada.
El grup va denunciar que, després d’una inversió superior als 5 milions d’euros, i set anys després d’haver-hi posat la primera pedra, l’espai segueixi sense activitat. “Sempre que hem demanat poder visitar les instal·lacions, la regidoria de Benestar Social ens ha girat l’esquena”, va revelar Quadrada. D’aquesta manera, i amb el suport dels setze regidors de l’oposició, la moció tirarà endavant en la sessió plenària, ja que es disposa de majoria (onze regidors) sobre el govern.
Tot seguit, la independentista va cedir la paraula al representant del sindicat Usitac, Alfred Maza, que va explicar que “la part de l’equipament destinada a la residència d’avis mai ha entrat en funcionament”, tot i que es va enllestir el 2012. “És vergonyós que havent-hi una llista d’espera de 200 persones a Reus, 300 si hi afegim la resta de la comarca, això estigui tancat i barrat”, va dir.