Infraestructures i serveis

El secretari general d’infraestructures aposta perquè Vila-seca aculli la futura estació intermodal

Sergio Vázquez afirma que vol consensuar la proposta amb la Generalitat i els alcaldes del Camp de Tarragona

El secretari general d’infraestructures del ministeri de Transports, Sergio Vázquez, ha afirmat aquest dimecres que fer la futura estació intermodal del Camp de Tarragona a Vila-seca ofereix “més funcionalitat ferroviària i més intermodalitat” que l’opció de construir-la a tocar de l’aeroport de Reus.

Vázquez ha dit que la proposta, que neix d’un estudi d’Adif, la vol consensuar amb la Generalitat i les administracions locals. El secretari general ho ha afirmat en una visita a Tarragona, en la qual ha fet la conferència de clausura de la vintena edició de les Jornades Gresol, que s’han celebrat al Port de Tarragona.

Vázquez ha avançat que l’opció vila-secana ha estat ben rebuda per la Generalitat, però ha insistit que volen “un diàleg transparent” per arribar a un acord amb el territori.

Amb tot, Vázquez no ha volgut posar terminis, però ha deixat clar que no volen “demorar-ho”. Per tant, l’opció que s’havia plantejat en els darrers anys, construir-la a l’aeroport de Reus, ha perdut pes. “Hem de buscar un projecte que tingui més funcionalitat per al sistema de transports en el seu conjunt. Hi ha un consens ampli de la no adequació del projecte. És una decisió que està pràcticament presa”, ha dit respecte a les escasses possibilitats amb les quals ha quedat l’aeroport.

Tot i el canvi de plantejament, “es manté la idea” que l’alta velocitat arribi a aquesta futura intermodal. Un altre argument que ha posat damunt la taula el secretari general és que amb el Govern s’han posat com a objectiu que el tren-tramvia del Camp de Tarragona també tingui connexió amb la futura intermodal.

No ampliació AP-7

Un altre aspecte que ha tractat en la seva vista a Tarragona ha estat l’augment de trànsit a l’AP-7 ençà que les autopistes són gratuïtes. Segons ha indicat, un estudi de la direcció general de carreteres de l’Estat l’ha xifrat en un increment del 60%. A partir d’aquí, el ministeri estudia actuacions. Però una d’aquestes no serà ampliar la via. “No som gaire favorables a les ampliacions de carrils. Acabes posant més cotxes a les ciutats i l’experiència ens diu que les autopistes es tornen a col·lapsar”, ha sostingut. Una de les principals alternatives seria millorar els serveis de ferrocarril, “més sostenible”, ha dit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
lleida

El catàleg de béns protegits de Lleida creix fins a 552 elements

Lleida
societat

Catalunya lidera el rànquing estatal en desnonaments

barcelona

La DO Cava es reivindica

Barcelona
calonge i sant ANTONI

Inicien les obres del Centre d’Interpretació del Vi

calonge i sant antoni
La lluita contra el despoblament

Cap municipi sense banc

GIRONA
SOLIDARITAT

‘El Messies’, en favor de La Marató de TV3

SALUT

Cinc anys del bosc de l’hospital d’Olot que vincula natura i nadons

OLOT

Quinze magnífics (de moment)

Barcelona
tarragona

Un túnel de llums de 33 metres de llarg que sincronitza llum i so, novetat de Nadal a Tarragona

TARRAGONA