Infraestructures i serveis

El secretari general d’infraestructures aposta perquè Vila-seca aculli la futura estació intermodal

Sergio Vázquez afirma que vol consensuar la proposta amb la Generalitat i els alcaldes del Camp de Tarragona

El secretari general d’infraestructures del ministeri de Transports, Sergio Vázquez, ha afirmat aquest dimecres que fer la futura estació intermodal del Camp de Tarragona a Vila-seca ofereix “més funcionalitat ferroviària i més intermodalitat” que l’opció de construir-la a tocar de l’aeroport de Reus.

Vázquez ha dit que la proposta, que neix d’un estudi d’Adif, la vol consensuar amb la Generalitat i les administracions locals. El secretari general ho ha afirmat en una visita a Tarragona, en la qual ha fet la conferència de clausura de la vintena edició de les Jornades Gresol, que s’han celebrat al Port de Tarragona.

Vázquez ha avançat que l’opció vila-secana ha estat ben rebuda per la Generalitat, però ha insistit que volen “un diàleg transparent” per arribar a un acord amb el territori.

Amb tot, Vázquez no ha volgut posar terminis, però ha deixat clar que no volen “demorar-ho”. Per tant, l’opció que s’havia plantejat en els darrers anys, construir-la a l’aeroport de Reus, ha perdut pes. “Hem de buscar un projecte que tingui més funcionalitat per al sistema de transports en el seu conjunt. Hi ha un consens ampli de la no adequació del projecte. És una decisió que està pràcticament presa”, ha dit respecte a les escasses possibilitats amb les quals ha quedat l’aeroport.

Tot i el canvi de plantejament, “es manté la idea” que l’alta velocitat arribi a aquesta futura intermodal. Un altre argument que ha posat damunt la taula el secretari general és que amb el Govern s’han posat com a objectiu que el tren-tramvia del Camp de Tarragona també tingui connexió amb la futura intermodal.

No ampliació AP-7

Un altre aspecte que ha tractat en la seva vista a Tarragona ha estat l’augment de trànsit a l’AP-7 ençà que les autopistes són gratuïtes. Segons ha indicat, un estudi de la direcció general de carreteres de l’Estat l’ha xifrat en un increment del 60%. A partir d’aquí, el ministeri estudia actuacions. Però una d’aquestes no serà ampliar la via. “No som gaire favorables a les ampliacions de carrils. Acabes posant més cotxes a les ciutats i l’experiència ens diu que les autopistes es tornen a col·lapsar”, ha sostingut. Una de les principals alternatives seria millorar els serveis de ferrocarril, “més sostenible”, ha dit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

INFRAESTRUCTURES

Avança l’estació de l’L9 I l’L10 a la plaça Maragall

Barcelona
Informació especial

La Universitat de Girona incrementa la seva oferta acadèmica

Estat Francès

Esclaten violentes protestes a Martinica per l’augment del cost de la vida

Barcelona
Successos

Justícia convoca una reunió d’urgència arran del suïcidi d’un pres a Lledoners

Barcelona

La Taula de Mobilitat i Ús Públic de la Garrotxa reivindica el bus Rumbus

LA GARROTXA
la crònica

Les delícies de la cuina d’aprofitament

L’AENTEG trasllada la seva seu i estrena identitat corporativa

GIRONA
SOCIETAT

Trànsit preveu que 460.000 cotxes sortiran de l’àrea de Barcelona en un pont de la Mercè marcat per la pluja

BARCELONA
ciència

La UB i el VHIR s’alien per crear pell humana bioimpresa

Barcelona